יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, קיים הלילה שיחת התייעצות עם בני משפחתו, בסיומה הוחלט להמשיך ולהתקדם לעבר עסקת טיעון. הבוקר (שני) שוחח עו"ד ציון אמיר, שייצג בשעתו את הנשיא לשעבר משה קצב, שדחה הצעה לעסקת טיעון בעניינו ולבסוף הורשע באונס ונכנס לכלא, עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והסביר מהם השיקולים שהנחו אותו.

"קצב אמר שעסקת הטיעון שיקפה רצון מסוים של שני הצדדים ואינטרס מובהק של שני הצדדים. לא היה ולא יהיה בתולדות המשפט שהתחילו עם אדם בהאשמות כל כך חמורות, כתב איושם ארוך כאורך הגלות, ונגמר בכתב אישום שהנשיאה בייניש בזעם רב ובציניות רבה אמרה במהלך הדיונים בבג"ץ שזה פסק דין אנורקסי, שהנשיקה של חיים רמון הרבה יותר חמורה ממנו. ביקורת קשה", נזכר עו"ד אמיר.

עו''ד ציון אמיר (צילום: ניר קידר)
עו''ד ציון אמיר (צילום: ניר קידר)

"מה שקרה לקצב, אני חושב שהוא קיבל בסופו של דבר החלטה מצפונית ערכית מהדרגה הראשונה, הרי לא היה בתולדות המשפט שעומד הנציג המובהק של מערכת התביעה כללית בכישרון יוצא דופן – שי ניצן, שהיה שליחו של מני מזוז בדיונים בבג"ץ, ואומר 'הלכנו לעסקת טיעון משום שהתיק הזה יכול להיגמר בזיכוי קולוסלי', ולמי שאיננו מבין מה זה קולוסלי הינני אומר – זיכוי מוחלט. מה שאומר ביהמ"ש, אמר קצב ואני חוזר על הדברים, הוא אמר האמת, יש לה כוח יותר חזק מכל פסק דין. אני אומר לך כמי שהיה שם, ליוויתי אותו מהרגע הראשון של הפרשה ועד הסוף, עד היום אני נמצא איתו בקשר. המציאות המשפטית וצריך להגיד את זה, פסק הדין המרשיע היה תוצאה שגויה מאוד, לא ייתכן שפרקליטות שלמה, יועמ"ש על כל שלוחותיו אומר אין לי ריאות לשום אונס", הוסיף.

כשנשאל האם עדיך להיות חכם ולא צודק, השיב אמיר: "לפעמים הם מתאחדים יחד, גם אם אתה משלם מחיר אני מכיר דמויות היסטוריות ששילמו מחיר כבד למען רעיון גדול והרעיון להוצאת צדק לאור יותר גדול לפעמים מהנזק האישי שאדם חווה".

לאחר מכן נזכר אמיר ברגע בו קצב החליט לבטל את עסקת הטיעון: "קיבלתי את זה כמו פצצה בפנים, בבוקר הוא אומר לי החלטתי לבטל את עסקת הטיעון אתה מתקשר עכשיו למני מזוז. אח שלו דיבר איתי בלילה לפני ואמר כמה עולה לנהל משפט? התגנב בליבי חשש שמתבשל משהו אבל כל כך נבהלתי מהרעיון שדחקתי אותו ואמרתי בבוקר נברר אותו. הייתי בהלם מוחלט, לקחתי אוויר וגיבשתי עמדה בשבריר שנייה ואמרתי לו בוודאי, אודיע לו".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm