עורך הדין הבכיר ששי גז ראה לא מעט תיקים פליליים לאורך הקריירה. הבוקר (שני) הוא שוחח עם בן כספית וינון מגל ב-103FM, על מנת לנתח את מצבו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו במשפטו הפלילי וטען: "אם אני הפרקליט שלו, אני מת מפחד".

כבר בפתח דבריו אמר עו"ד גז כי הוא מאמין שנתניהו יחתום בסופו של דבר על עסקת הטיעון. "כעורך דין של שנים אני יכול לומר, כשאתה נכנס לבית המשפט, אתה אף פעם לא יודע איך תצא ממנו. אם אני הסנגור, אני אומר לו שיש לו שלושה אישומים, בתיק 1,000 יש סיכוי גבוה להרשעה. אני חושב שכולם יסכימו על הפרת אמונים, זה שלוש שנות מאסר", טען העורך דין.

הוא הסביר כי בעת האחרונה בתי המשפט החלו להחמיר עם עבירת 'הפרת אמונים' ולכן אין לפסול שבית המשפט יגזור מאסר. למרות זאת, הוא ציין כי בניגוד לבן כספית, הוא מאמין שתיק 4,000 לא היה צריך להיות מוגש: "התיק הזה מיותר בחיינו, אבל כבר הוגש. יש גם בו עבירה של הפרת אמונים, חוץ מהשוחד, ורק אלוהים יודע איך זה יגמר. אם אני הפרקליט, אני אומר לנתניהו להקטין סיכונים. תיק 1,000 סיכון גבוה להרשעה, תיק 4,000 סיכוי להרשעה בהפרת אמונים. הוא יכול לקחת סיכון? המשמעות של שוחד זה רק מאסר בפועל".

משפחת נתניהו בכניסה לאולם ביהמ''ש (צילום: אבשלום ששוני)
משפחת נתניהו בכניסה לאולם ביהמ''ש (צילום: אבשלום ששוני)

עורך הדין הבכיר אמר בנוסף כי למרות שהוא מאמין שכתב האישום מיותר, הוא לא מאמין בתיאוריה שיש מי שקשרו קשר כדי להפיל את נתניהו: "כתב האישום מיותר, אבל אני חושב שהיו מניעים חיוביים ומי שהגיש מאמין בתיק שלו". כספית התעקש מולו וטען: "מתוך 22 פרקליטים, 21 חשבו שתיק 4,000 זה שוחד, אי אפשר להתעלם מזה". על כך השיב עו"ד גז: "אני לא מתעלם מזה, אני אומר לו דווקא תסגור עסקה. אם אני הסנגור, אני מת מפחד, בישראל יש רק 2% זיכויים".

כאשר מגל הזכיר כי נתניהו לא רק נאשם, אלא עדיין נמצא בתפקידו כשליח ציבור, ענה גז כי "כל עוד אין סכנת מאסר, הסנגור צריך לחשוב על זה. כשיש סכנה של כלא, אלו שיקולים בטלים. אנחנו צריכים שעוד ראש ממשלה בישראל יגמור במאסר? אחרי ראש ממשלה ונשיא?".

"אני אומר לו, תעזוב את האולפנים, יש במדינה רק 2% זיכויים, יש לך שלושה אישומים של הפרת אמונים, עם סיכוי של הרשעה בשניים, גם אם תקבל הגנה משוחד. נתניהו הוא איש נבון מאוד", הסביר העורך דין.

לאחר מכן, הוא תיאר את הסיטואציה בהשוואה לעולם הכדורגל: "מה שקרה בתיק הזה, זה נהיה כמו אוהדי קבוצת כדורגל, מי שאוהד הפועל אוהד הפועל ומי שמכבי - מכבי. במשפטים זה לא קבוצה מול קבוצה, זה משפט. הרכבת התחילה לנסוע, הוא האמין שיעצור את המשפט על ידי חיקוקים שונים, פעמיים לא הצלחנו, המשפט התחיל, הרכבת נוסעת לאן היא תגיע? היא יכולה להגיע יום אחד לכך שהוא ישלח למאסר. הוא לא יכול להיות בראש המחנה, יש סכנה גדולה במשחק הזה. אני לא רוצה שהוא ייפול על חרבו בגלל כאלה שיקולים".

למרות כל זאת, עו"ד גז נשאר איתן בעמדתו שהתיקים נגד נתניהו לא נולדו מתוך רצון להפילו מכס ראש הממשלה: "אני מאמין לשיקולי הפרקליטות, אף אחד לא שקל שיקול פוליטי. חצי מהפרקליטים מישהו יודע מה דעתם? מנדלבליט הגיע ממרצ? מי מינה אותו? צריך להגיד כל הכבוד למנדלבליט. שימו לב מתי הם רצים אליו, רגע לפני סוף הקדנציה. למה? כי אין אדם שהיה טוב ומיטיב עם נתניהו, וזה למרות כתב האישום". 

"אני כסנגור חיפשתי בתיק 4,000 את הנתונים שיובילו להרשעה ולא מצאתי, לכן אני חושב שהוא לא היה צריך להיות מוגש. גם תיק 2,000 בכלל לא היה צריך להיות מוגש ברגע שוויתרו שם על השוחד. אבל זה עדיין לא תפירת תיק, הם מאמינים. לא ישבו שם 20 פרקליטים ואמרו 'בואו נוריד את השלטון'", המשיך גז.

לסיום הוא אמר: "יש כמוני מי שמאמין שאין פה תיק, יש מי שמאמין שיש. הם לא מרשיעים ולכן אין קנוניה. הפרקליטות טעתה בתיק 4,000 כמו בתיק 2,000, טוב יעשו אם המשפט יגמר מהר. אם אני הפרקליט, אני אומר לו לרוץ לסגור את זה מהר".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm