השר אבידר מתח היום (שני) ביקורת על ברק, זאת ברקע הפרסום של בן כספית על מעורבותו במגעים להסדר טיעון באשר לייעוץ שביקש ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, מנשיא בית המשפט העליון לשעבר, בפגישה עם פעילי מפלגת ישראל ביתנו, אמר אבידר: "מי היה מאמין שהשופט אהרון ברק ילבין את גדול מחריבי מערכת המשפט?".

השר הוסיף על כך: ״השופט אהרון ברק ביצע פיגוע באמון הציבור הדמוקרטי במדינת ישראל, עם תמיכתו בעסקת טיעון לנתניהו. חיכיתי שהשופט ברק יבהיר את עמדתו וידבר על הנושא באופן עקרוני, אך ההבהרות היו גרועות מהתמיכה הראשונית".

אהרון ברק (צילום: מרק ישראל סלם)
אהרון ברק (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד אמר אבידר על נשיא בית המשפט העליון לשעבר, כי "ברק נתן לגיטימציה מלאה לעסקת טיעון מפוקפקת למי שיצא למסע להחרבת הדמוקרטיה, לדריסת שומרי הסף, לניטרול הרשות המחוקקת, להריסת הרשות השופטת. שופריו 'התנדבו לנהוג ב D9' שיחריב את בית המשפט העליון". 

כזכור, בשבוע שעבר פרסם העיתונאי בן כספית ב"מעריב" את עצם קיומו של משא ומתן להשגת עסקת טיעון בין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, בשלושתם התיקים בהם הוא נאשם.

על פי ההסכמות בעסקה שהתגבשה עד אותו שלב, הפרקליטות מוכנה לתקן את כתב האישום בתיק 4000, ולמחוק ממנו את סעיף השוחד. תיק 2000 המתייחס למשא ומתן שניהל נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, צפוי להימחק כליל. אולם המגעים בשלב זה התפוצצו על רקע דרישתו הלא מתפשרת של ראש הממשלה לשעבר שבהסכם לא ייכלל קלון.

נתניהו ומנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נתניהו ומנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)