שר החוץ יאיר לפיד שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על המצב הפוליטי וסירב להביע את דעתו על הסדר הטיעון המסתמן עם בנימין נתניהו, בטענה שמדובר בהשפעת פוליטית פסולה על מערכת המשפט: "מהמקום שבו אני נמצא היום, זה יהיה חוסר אחריות להגיד משהו. אסור לנו להשפיע על המערכת המשפטית".

"לא רק שאין בחירות - גם אם היה סיכון כזה, הוא התרחק. הרי עכשיו האופוזיציה הולכת לעזוב במנוחה את הממשלה לעבודתה המבורכת כדי להילחם באלף קרבות ירושה, שיימשכו לא יודע כמה זמן, עד שיהרגו אחד את השני", טען השר לפיד. 

הוא הוסיף: "אני רגוע כי אני מתעסק במשהו אמיתי וכל השאר דיבורים באוויר. אני חושב שעצם הדיון אם תהיה רוטציה או לא תהיה רוטציה, הוא לא רלוונטי בגללי, אלא רלוונטי כי הרגילו אותנו הרבה שנים שמילה היא לא מילה. בחמש השנים האחרונות של נתניהו, כולם התרגלו שאם מישהו אומר משהו בפוליטיקה זה חייב להיות שקר". 

לטענתו, "הממשלה לא הוקמה בגלל נתניהו ולא תחזיק בגלל נתניהו, בניגוד לכל האגדות - הממשלה הזאת הוקמה מפני שהיה צריך לסיים את הסאגה שהמריבה הישראלית היא תמיד בין ימין ושמאל. המריבה הישראלית היא בין המרכז לקיצון. החיבורים שבתוך הממשלה הוא בין אנשים שרוצים לעבוד, ולא בין אנשים שרוצים להתעסק רק בעצמם". 

כאשר נשאל על עסקת הטיעון המסתמנת עם נתניהו, השיב: "אסור לנו להשפיע על המערכת המשפטית. אם אני אומר שאני בעד או נגד הסדר טיעון, זה לא נכון. ברור שיש לי דעה על כך, אבל מהמקום שבו אני נמצא היום, זה יהיה חוסר אחריות להגיד משהו, משום שזו השפעה של המערכת הפוליטית על המערכת המשפטית, ואסור שזה יקרה". 

בהמשך, התייחס לפיד לחוק הגיוס שעולה היום לקריאה ראשונה במליאה, ואמר כי "החוק הזה הוא לא מושלם, כי אני לא חי בעולם מושלם, אבל הוא יוביל לכך שיותר חרדים יתגייסו או ילכו לשירות הלאומי, ושהרבה יותר חרדים יצאו לשוק העבודה. הילדים שלנו לא צריכים לסחוב לבד את העגלה. זה לא חוק אנטי חרדי. נדחוף לגיוס, אנחנו רוצים שגם הם ישתתפו בשוק העבודה ואנחנו נותנים להם כלים לפרנס ולהתפרנס. אין דבר כזה שוויון מוחלט, יהיה יותר שוויון בנטל ממה שהיה בעבר".

לפיד התייחס לגל התחלואה בקורונה וטען כי  "תפקוד הממשלה הוא טוב מאוד, אך לא מושלם. גם אנחנו עושים טעויות ואין דרך לתפקד באופן מושלם, משום שיש מגפה והיא לוקחת שינויי כיוון מהירים ומפתיעים לרעה. עם זאת, כשאני מסתכל על העולם - ממשלת ישראל מגיבה טוב יותר מרוב הממשלות האחרות. לא מושלם, אבל טוב מאוד". 

לסיכום, התייחס לפיד לסערת הנטיעות בנגב, ואמר: "לא ויתרתי בחיי על שבריר מהציונות שלי, אבל אני גם אדם חי במציאות הריאלית. לא כל דבר צריך לקחת לנקודת הקצה, כל הכל זה אור וחושך. לא כל בעיה מקומית קטנה צריכה להפוך לסכסוך מזיל דם, זו התנהגות אבסורדית. הממשלה הזאת לא תוותר מעולם על הרעיון הציוני, אבל לא כל דבר צריך לעשות ממנו מלחמת עולם".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm