אירוע חריג שאירע במחלקה סיעודית של דיור מוגן "בית אילדן" שבקריית מוצקין העלה חשד כי שתי מטפלות במקום איימו על אחת הדיירות ותקפו אותה מילולית. בעקבות תחקיר פנימי שנוהל במוסד פוטרו שתי המטפלות, ותלונה הוגשה למשטרה. השתיים הכחישו את המיוחס להן.


התחקיר נפתח לאחר שדיירת במחלקה התלוננה כי היא "מפחדת". על פי הקלטות ובדיקה מקיפה שנערכה, נשמעו אמירות קשות ושפה בוטה כלפיה מצד שתי מטפלות. בין היתר המטפלות אמרו לה "משוגעת", "תשתקי", ואף איימו "אם תקראי שוב אכניס לך גרביים לפה". 


מהנהלת המקום נמסר כי מרגע גילוי המקרה הקשה התבצע תחקיר מידי, אותרו שתי העובדות המעורבות, והן פוטרו לאלתר לאחר שימוע ובירור מקיף, מנהל המוסד הגיש תלונה למשטרה ומשרד הבריאות כנגד המעורבות. עוד נמסר כי לאחר המקרה התקיימה שיחה עם כל עובדי המחלקה ובוצע ריענון הדרכות לכלל עובדי הבית וחידוד נהלים. "ממצאי התחקיר העלו בעיה נורמטיבית וערכית קשה של המטפלות", סיפרו במקום.


אלון עזרא, מנהל "בית אילדן", הוסיף כי "צוות המוסד עוטף את הדיירת בטיפול אישי ומקצועי. מדובר במקרה חריג ביותר שטופל באופן מיידי ומהווה קו אדום שאסור לחצות לעולם, בטח שלא על ידי צוות מטפל. על כן העובדות פוטרו עם היוודע המקרה והגשנו כנגדן תלונה. נאמץ את מסקנות החקירה המהירה על מנת לעשות הכל כדי למנוע מראש ככל שניתן מקרים כאלה בעתיד. אנו רוצים לחזק ולהודות לצוותים המטפלים המסורים בבית על שמגלים ערנות, עושים ימים כלילות ונותנים את הלב והנשמה עבור מטופלים ומטופלות במחלקות הסיעודיות, אנו מוקירים אותם על כך."