אוכלים צהריים מקופסת פלסטיק? רוב הישראלים יוצאים לעבודה עם קופסת פלסטיק מלאה באוכל מהבית, מטעמי נוחות, אך האם הנוחות הזו מסכנת אותנו בריאותית? השמועות ארוכות השנים על החשש מפני חימום בכלי פלסטיק וכן המפגש בין אוכל חם לכלי פלסטיק קר, מתבררות היום (שלישי) כנכונות, והדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, הסבירה למאזיניה למה.

"מצאו חומר שנמצא בחלק מכלי הפלסטיק שנקרא פתלטים", הסבירה תחילה על מקור הסיכון בכלים העשויים מהחומר הפופולרי. "הוא נמצא בקופסאות, אריזות מזון, קוסמטיקה, צעצועים של ילדים, צינורות להובלת מים, בקבוקים של משקאות", פירטה.

רוזמן שיתפה את מאזיניה בתוצאות מחקר מדעי שנעשה בנושא: "בקרב 5,300 אנשים בגילי 60-50 שנחשפו לכמות גדולה של הפלסטיקים האלה, מצאו סיכון של 14% גבוה יותר לתמותה. על פי המחקר, כמות הפתלטים בדמם של אנשים שהזמינו בעיקר מזון מהיר או ממסעדות טייק אווי הייתה גבוהה ב-35% יותר מאשר אצל אנשים שאכלו בישול ביתי".

לא לחמם במיקרו! ארוחת צהריים בקופסה (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
לא לחמם במיקרו! ארוחת צהריים בקופסה (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

אז מה אפשר לעשות כדי להימנע מאותם פתלטים מסוכנים לבריאות שלנו? הדיאטנית המומחית שלחה את מאזיניה עם עצה בריאותית: "כמה שפחות מזון מתועש, כמה שפחות להזמין ממסעדות וטייק אווי, לאחסן מזון בבית בכלי זכוכית או קרמיקה ולא בכלי פלסטיק, ובטח שלא לחמם במיקרוגל בכלי פלסטיק בכלל, אם אפשר".