המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ד"ר גיל לימון, השיב היום (שלישי) לפנייתו של ח"כ משה ארבל, אשר ביקש לברר מדוע שר האוצר אביגדור ליברמן אינו משתתף בדיוני ועדת השרים לחקיקה ושולח במקומו את השר חאמד עמאר. בתשובתו, הניתנה בשם היועמ"ש מנדלבליט,  המשנה ליועמ"ש מציין כי ליברמן אינו פועל בניגוד לחוק, אלא ממשיך את הקו של שרי אוצר קודמים לפניו, שנהגו להעביר את עמדותיהם והצבעתם בוועדה בכתב לפני הדיון. למרות זאת, המשנה ליועמ"ש הבהיר לליברמן כי השר עמאר אינו יכול למלא את מקומו בוועדה.

בנוסף, ד"ר לימון טען כי "יש להזכיר שמדובר במוועדת שרים שקיומה, פעילותה והרכבה מוסדרים בהחלטת ממשלה בלבד, בשונה מוועדות שרים שהוקמו בחוק או שהמחוקק נתן דעתו לתפקידיהן והרכבן". עוד ציין המשנה ליועמ"ש כי ליברמן כן לוקח חלק בדיוני הוועדה, ככל שעולה בכך הצורך, וכי הדרגים השונים במשרד האוצר משתתפים באופן תדיר בוועדה, בהתאם להצעות שנידונות בה.

למרות זאת, במכתב מציין המשנה ליועמ"ש, באופן מפורש, כי חלק איסור על השר עמאר לקחת חלק בהצבעות בוועדה, מכיוון שהוא אינו חבר בה. כמו כן, על פי המכתב, הובהר לשר האוצר כי השר עמאר אינו יכול למלא את מקומו של ליברמן בוועדה.

כאמור, בחודש שעבר פנה ח"כ ארבל למנדלבליט, בדרישה שיתן את התייחסותו ועמדתו בנוגע להתנהלותו של ליברמן:  "לא יתכן שיתפתח דפוס של העדרות, עצלות, זילזול בעבודת ועדות השרים, בחוק ובכללי המינהל התקין, ועשיית דין עצמי, ונציגיו של היועץ המשפטי יאפשרו זאת ויימנעו להעיר על כך".