המשטרה הכחישה הבוקר (שלישי) דיווח דרמטי ב"כלכליסט", לפיו היא עשתה שימוש בתוכנת הריגול של NSO ללא פיקוח ובקרה על מנת לפרוץ לטלפונים של אזרחים. במשטרה הבהירו כי המשטרה פועלת רק עם צווי בית משפט בשימוש בכלים הללו, ולמרות זאת נבדקו האירועים שעולים בכתבה ורובם נמצאו לא נכונים כלל, קרי לא בוצעו בכלל, לא עם אישור ולא בלי אישור. כל יתר הדברים, כך טוענים במשטרה, נעשו עם אישורים ובצו בית משפט, כך שאין להסיק שאם נאמר כי חלקם לא נכונים, היתר נכונים ובוצעו ללא אישור. במשטרה מצביעים על חמישה מקרים שתוארו בכתבה שאינם נכונים כלל.

"בהמשך לפרסומים בהם לכאורה משטרת ישראל משתמשת בתוכנת ריגול, כפי שפורסם הבוקר בכלכליסט, ברצוננו להעמיד את הדברים על דיוקם: אין שחר לטענות העולות בכתבה. כל פעילות משטרת ישראל בתחום זה הינה על פי דין, על בסיס צווי בית משפט ונהלי עבודה מוקפדים
משטרת ישראל", נמסר על ידי המשטרה.

במשטרה ציינו עוד כי "במשטרת ישראל קיימות מערכות פיקוח ובקרה מוגברות בתוך הארגון ומחוץ לארגון. צר לנו על הניסיון לגרום נזק לפעילות המשטרה ללא בסיס. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות לאכיפת החוק במדינת ישראל".

לפי התחקיר המדובר, המשטרה עשתה שימוש, לכאורה, בתוכנת הריגול פגסוס כדי לפרוץ מרחוק לטלפונים של אזרחים ישראלים ולשאוב את המידע שנמצא עליהם. בין היתר, כך דווח ב"כלכליסט", נפרצו טלפונים ניידים של ראשי ערים מכהנים, מנהיגי מחאת "הדגלים השחורים", עובדי חברה ממשלתית ומקורב לפוליטיקאי בכיר.

 בתוך כך, גם בממשלה ובכנסת התייחסו הבוקר לתחקיר. השר לביטחון פנים, עמר בר לב, כתב בטוויטר, כי "לאחר בירור, אין פרקטיקה של האזנות סתר, או חדירה למכשירים, בידי משטרת ישראל ללא אישור שופט. יחד עם זאת, בכוונתי לוודא כי לא מתבצע שום עיגול פינות בנושא NSO וכי כל דבר נבדק ומאושר על ידי שופט ברחל ביתך הקטנה".

"השימוש של המשטרה בכלי ה'פגסוס' של NSO לחדירה לטלפונים ללא צו שופט הוא מזעזע", אמר חבר הכנסת שמחה רוטמן בוועדת החוקה. יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב, השיב: "הבטן מתהפכת אם הדברים נכונים".

ח"כ מירב בן ארי הוסיפה: "תחקיר חמור מאוד, פגיעה קשה בדמוקרטיה. נקיים דיון בוועדה לביטחון פנים בראשותי".

מהאגודה לזכויות האדם נמסר בתגובה: "השימוש בתוכנת פגסוס והפריצה לטלפונים ניידים של מפגינים ומתנגדי משטר, כמו בדיקטטורות החשוכות ביותר, אינה חוקית ומחייבת חקירה מיידית, עמוקה ורצינית. אין למשטרה סמכות לאכן טלפון בלי צו, לא לבצע האזנת סתר בלי צו ולא לחפש בטלפון בלי צו, אז על אחת כמה וכמה שאין לה סמכות לפרוץ ולהשתלט על טלפון, ואם עשתה כך נהגה כאחרונת העבריינים". עוד הוסיפו מהאגודה כי "אם ראיות שנאספו באמצעות הפריצה הלא חוקית שימשו להעמדה לדין או הולבנו באמצעות חיפוש חוקי,  על היועץ המשפטי לממשלה ליידע מיידית את אותם אנשים ולפעול לזיכויים לאלתר".

מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר: "היום הוכחה טענתנו כי במקום לאפשר לנו לממש את זכות המחאה ולהגן על המוחים, משטרת אוחנה לא בחלה באף אמצעי כדי לסכל אותה. זוהי רעידת אדמה שאסור לעבור עליה לסדר היום. בלתי נתפס איך פרקטיקות שלקוחות ממשטרים אפלים הופנו כלפי אזרחים שומרי חוק. השר בר-לב חייב לבצע בדק בית בתוך המשטרה ולמצות את הדין עם האחראים למחדל".

ח"כ מיקי זוהר: "יש להקים ועדת חקירה מיידית לבחינת הטענות על האזנות סתר ופריצה לטלפונים של אזרחים ישראלים. ישראל היא מדינה דמוקרטית השומרת על פרטיות וחופש אזרחיה. לא ניתן לזה לעבור על סדר היום".

ח"כ מירב בן ארי, יו"ר הועדה לבטחון פנים מסרה: "התחקיר של העיתונאי תומר גנון חושף הבוקר אירוע חמור מאוד. לא ייתכן שמשטרת ישראל שאחראית לבטחונם של אזרחי המדינה תפגע בפרטיותם ובזכותם הדמוקרטית. פעמים רבות אני מגבה את משטרת ישראל, אך ישנם מקרים שדורשים ביקורת. אבחן את הנושא לעומק ובקרוב אקיים על כך דיון בוועדה בראשותי. לא אתן למקרים כאלו לקרות במשמרת שלי".

ח"כ שלמה קרעי: "אין קווים אדומים. המערכת מקולקלת מהיסוד ומצפצפת על החוק. ובנושא הקורונה, עוד עשו לנו הצגה לעילא ולעילא כאילו רק השב"כ עוקב כשאין ברירה. מי שהריע כשעשו זאת לנתניהו ויועציו, פתאום מתפלא שזו שיטת עבודה כלפי כל האזרחים? וקומיסער עוד רוצה להוסיף להם סמכויות חיפוש ללא צו שופט".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "צריך לפטר את המפכ"ל קובי שבתאי מהמשטרה. מדובר באירוע חמור ביותר ולא משנה אם המעקב התבצע נגד פעילי שמאל, ימין, או ארגונים חברתיים. זכויות אזרח, זה זכויות אזרח וצריכים לשמור עליהן. גורמים במשטרה מתנהלים במקרה הזה כמו במדינת עולם שלישי".