ראש הממשלה נפתלי בנט נאם היום (שלישי) בבפני הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס על המאבק בקורונה, החשש מפני הסכם הגרעין עם איראן ותעשיית הסייבר בישראל: "לא רואה שום היגיון בכך שהעולם החופשי יחתום עם איראן על הסכם שייתן להם כסף ובו זמנית יאפשר את המשך תוכנית הגרעין".

בנוסף, הזהיר כי הקלה בסנקציות נגד איראן עלולה להוביל ל"טרור על סטרואידים". "הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות זה לשפוך עשרות מיליארדי דולרים לתוך המנגנון הזה. כי מה תקבל? טרור על סטרואידים", אמר בנט בעודו מזהיר את מעצמות העולם מפני הקלה בסנקציות נגד טהראן בעודן מבקשות הסכם גרעין חדש.

ראש הממשלה עמד על חולשותיה של איראן והזכיר את נחיתותה הכלכלית, את המסור במשאבים ואת היעדר המסוגלות מצד השלטון המקומי. "ההסכם איתם צריך להיות חזק וארוך יותר, והמשמעות היא שהיא צריכה לוותר על תוכנית הנשק הגרעינית שלה", הדגיש. 

"על מדינות הגונות והעולם החופשי להכיר במעשיה של איראן. האיראנים הם מקור הטרור במזרח התיכון ועלינו להילחם בכך בחזרה. הדבר האחרון שיש לעשות עם ׳תמנון׳ כזה הוא להזרים עשרות מיליארדי דולרים לתוך המנגנון שלהם. מה תקבלו מזה? טרור על סטרואידים. כל מה שאנו רואים יוכפל וישולש בעוצמתו, כיוון שהם יהיו חזקים יותר".

 "ברצוני להעלות נקודה - בעוד שלאיראן יש תדמית של מדינה חזקה, למעשה היא פגיעה בהרבה ממה שנהוג לחשוב. הכלכלה שלהם כושלת לגמרי, המטבע נשחק. הם כ"כ לא כשירים, שהם לא מסוגלים לספק מים לברזים בחלקים עצומים של המדינה,  בגלל חוסר המסוגלות של המשטר שלהם. אנו רואים הפגנות של מורים, שופטים, גמלאים באיראן. זה משטר מושחת וכושל.

 "אנחנו צריכים לעמוד איתן עד שאיראן תיקח חלק בהסכם. אבל, יש רק הסכם אחד וההסכם הזה צריך להיות חזק וארוך יותר. משמעות הדבר בפועל היא שאיראן צריכה לוותר על תכנית הנשק הגרעינית שלה. למה שמישהו ייתן לגיטימציה לזכותם להעשיר אורניום בקיבולת עצומה? הם כבר כעת מעשירים אורנים ברמה של 60% במפעלים עצומים להעשרת אורניום".

"למה הם עושים את זה? אין צורך ב-60% אורניום לשום מטרה, פרט לנשק גרעיני. הם מנסים לפתח נשק גרעיני. אני לא רואה שום היגיון בכך שהעולם החופשי יחתום עמם על הסכם שייתן להם כסף, ובו זמנית יאפשר להם להמשיך בדבר הזה. הייתי איש עסקים בתחום ההיי-טק. הייתי אומר שהשקעה באיראן היא לא השקעה נבונה, בין אם יש הסכם ובין אם לא".

בהמשך, סיפר בנט כי מחצית מההשקעות העולמיות בתחום הגנת הסייבר היו בישראל. הוא ציין כי "ככל שיותר עבודה תתבצע מרחוק, חברות יהיו חשופות להתקפות סייבר. זה אומר שאנחנו צריכים הגנת סייבר טובה וישראל השקיעה באופן מסיבי בטכנולוגיות הגנת סייבר".

"אני מאמין שחצי או כמעט מחצית מההשקעות העולמיות בחברות סייבר בשנים האחרונות היו בישראל. אז ישראל הפכה למעצמה בהגנת סייבר. אני רואה המון הזדמנויות ואנחנו מתכוונים לנצל אותן".

באשר לקורונה אמר: "במגיפה, להיות איטי זה להפסיד - עדיף לך לקבל החלטות מוקדמות ומהר". הוא הסביר על החשיבות בשימוש בטכנולוגיה ודאטה לצורך קבלת החלטות יעילה ומהירה במאבק במגפת הקורונה, והביא לדוגמה את החלטת ישראל לסגור את השמיים עם החדשות הראשונות על פריצת גל האומיקרון, שסייעה לישראל לעכב במספר שבועות את הגעת הזן החדש ובכך לקנות זמן יקר להיערכות ולהתגוננות מפניו.