סערת המסיבה: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הכחיש היום (שלישי) את הטענות של יועצו לשעבר, כי נטען בפניו של ג'ונסון שהמסיבה שאמורה להתקיים בדאונינג 10, בזמן הסגר הראשון בחודש מאי 2020, היא עבירה על חוקי הקורונה במדינה. ג'ונסון טען כי דבריו של היועץ הם שקריים.

ראש הממשלה הבריטי נשאל על ידי כתבים האם שיקר לציבור ולפרלמנט והשיב בשלילה, וטען: "אף אחד לא אמר שמה שאנחנו עושים, הוא בניגוד לכללים, האירוע המדובר היה אירוע במסגרת העבודה". בהמשך, נשאל האם הוא מתכוון להתפטר במידה ויוכח כי שיקר, וסירב לענות.

בשבוע שעבר, ג'ונסון התנצל בפני חברי הפרלמנט על האירוע: "אני מכיר בזעם שהם חשים כלפיי וכלפי הממשלה שאני מוביל כאשר הם חושבים שבדאונינג 10 עצמו, האנשים שקבעו את התקנות לא מילאו כראוי אחרי התקנות". הוא הוסיף כי "למדתי מספיק כדי לדעת שהיו דברים שפשוט לא עשינו נכון ואני חייב לקחת אחריות".

הפרלמנט הבריטי (צילום: רויטרס)
הפרלמנט הבריטי (צילום: רויטרס)

ג'ונסון הוסיף: "בראייה לאחור, הייתי צריך לשלוח את כולם פנימה. הייתי צריך למצוא דרך אחרת להודות להם. הייתי צריך להכיר בכך שאפילו אם האירוע היה לפי ההנחיות באופן טכני, יש מיליונים שפשוט לא יכולים לראות את זה ככה, אנשים שסבלו באופן איום, אנשים שנאסר עליהם לפגוש את יקיריהם בפנים או בחוץ, ובפניהם ובפני הפרלמנט אני רוצה להתנצל מעומק לבי".

כאמור, כלי תקשורת במדינה דיווחו בשבוע שעבר כי תחת השם "הבא את המשקה שלך", בזמן הסגר הראשון במדינה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. על פי הדיווחים, ג'ונסון ורעייתו קארי, אירחו כ-40 אנשים באירוע ה"פיקניק".

הסערה פרצה כאשר הודעת דואר אלקטרוני שהודלפה, חשפה כי מרטין ריינולדס, עוזר בכיר של בוריס ג'ונסון, הזמין את הצוות "להפיק את המירב ממזג האוויר המקסים, עם כמה משקאות. אנא הצטרפו אלינו מ-18:00 והביאו את האלכוהול שלכם". הודעתו של ריינולדס נשלחה ליותר מ-100 עובדים בדאונינג 10, וכללה את יועציו של ראש הממשלה וכותבי הנאומים שלו.