נשיא המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי, התראיין הערב (שלישי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והזהיר מחד מפני שיאו של הגל מבחינת מספר המאומתים, אך הדגיש כי אלו דווקא חדשות טובות. "למאומת אין השלכות מלבד אפידמיולוגיות, מעריך ששליש מתושבי ישראל יסיימו את הגל הזה אחרי שיהיו מאומתים, אין לזה חשיבות קלינית".

בנט על ההחלטה לקצר את תקופת הבידוד לחולי קורונה

כנשאל על האפשרות להחזרת עובדים חיוניים למקום עבודתם על אף היותם חיוביים לנגיף, השיב כי אינו שולל שאיש צוות רפואי, חיובי וא-סימפתומטי ישוב לעבודה. "חולה קשה של אומיקרון זה לא חולה קשה של דלתא, יש פה הטייה לא מכוונת של הציבור שנותנים את מספר החולים הקשה הכולל, זו לא אותה דרגת קושי".

הוא הוסיף כי הבעיה הגדולה בגל האומיקרון היא כמות הבידודים, שמשפיעה על בתי החולים. "היחידות לטיפול נמרץ לא נמצאות בסכנת קריסה, גם לא בתי החולים", הדגיש. "חולי האומיקרון משתחררים מהר יותר מבתי החולים מאשר בגל הדלתא, שיעור המונשמים נמוך בהרבה". 

באשר למדיניות הבידודים בבתי הספר, הצטרף לעמדות הטוענות כי מדובר במדיניות מחמירה, אך הוסיף: "בניגוד לעמיתתי עידית מטות, אני לא יוצא חוצץ כלפי משרד הבריאות. אני לא מתפלא שמשרד הבריאות הולך לחומרה יותר מהפרשנים".

סייע בהכנת הידיעה: אמיתי דואק, 103FM.