"ישראל קבעה יעד שלפיו 30% מכלל ייצור החשמל בה יתבסס על אנרגיות מתחדשות עד 2030", אמר טוד לי, נשיא אזור אסיה של חברת הענק Trina Solar, והוסיף כי ישראל פונה בעיקר לאנרגיה מתחדשת בתחום טכנולוגיות השמש. בעוד שמומחים רבים מפקפקים ביעד, הוא דווקא אופטימי, בייחוד כשמדובר במדינת ישראל.

לי, בעל ניסיון עשיר בתעשיית PV סולארית מסיבית ומומחה בחיזוי וסקירת תחום האנרגיה החכמה באזור, טוען: "הצעד של ישראל להגדיל את היעד שלה בשימוש באנרגיה מתחדשת ל־30% עד 2030 הוא בר־ביצוע, והפוטנציאל הישראלי עצום, גם בזכות האקלים הישראלי האידיאלי לשימוש בטכנולוגיית הפאנלים הסולאריים, וגם מכיוון שתעשיית השמש העולמית הציגה טכנולוגיות חדשות, המגבירות באופן דרמטי את התפוקה והיעילות של פאנלים סולאריים שמתאימות לשימוש כאן בישראל. נוסף לכך, ניתן לראות כי ישראל ממשיכה לעודד אימוץ סולאריות בכל המגזרים: מגורים, מסחר ותעשייה וכן חוות סולאריות".

Trina Solar, חברת סולאר בינלאומית שמקורה בסין ואחת החברות המובילות בעולם בתחום האנרגיה החכמה, שמה לעצמה את ישראל כשוק מרכזי שבו היא רוצה להתרחב ורואה בה פוטנציאל עסקי עצום.

"אנחנו שואפים לצמיחה בכל החזיתות להנעת שינוי אנרגיה מתחדשת עם פתרונות ה־PV החדשניים של Trina Solar בישראל. ישראל היא שוק תחרותי מאוד, עם יצרני מודולים סולאריים רבים ביחס לנתח השוק וצרכנים בררנים, ולכן הצלחה כאן תוכל להוביל ולגרוף הצלחה בשווקים אחרים".

"ישראל היא מדינה שהאנשים בה מחפשים את הטכנולוגיה העדכנית ביותר", אומר לי ומוסיף: "לישראל יש שטחים יבשים וגגות לא בשימוש שבהם ניתן לפתח חוות סולאריות. ישראל צריכה לדעת כיצד למקסם את הקרקע, המים והגג הזמינים לפיתוח חוות סולאריות".