חשיפת בן כספית במעריב, לפיה ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו החל לאחרונה לנהל, באמצעות עורכי דינו, מגעים לעסקת טיעון ממשיכה לעורר הדים. כתב המשפט של חדשות 13, אביעד גליקמן, התייחס הבוקר (שלישי) בתכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103fm להתפתחויות האחרונות. 

"הסיכויים הם 80-20 לרעת הסכם", אמר גליקמן בפתח דבריו, והסביר: "המצב באמת קצת תקוע, כאילו כל צד מחכה שהצד השני יעשה צעד לכאורה. פרקליטי נתניהו אמורים לחזור עם תשובה ליועמ"ש בעניין הקלון. מדובר באמת בימים, בזמן ספור. עד שמנדלבליט עוזב, הזמן מתקצר, ב-31 בינואר הוא כבר לא בתפקיד".

לדברי גליקמן, "אם לא יתחילו משא ומתן, איסמן, ובצדק גם, לא יעשה כלום, כי הוא רק ממלא מקום, והוא יחכה ליועמ"ש הבא. גם אם יתחיל מו"מ ועכשיו, קשה לי לראות איך הוא ממשיך, כי ב-3 בפברואר אמורים להתפרסם השמות של חברי ועדת האיתור ליועמ"ש שיעלו לממשלה. לכן, קשה לי לראות איך איסמן מקבל החלטה על דבר כזה".

עם זאת, ציין גליקמן כי "תמיד יש מצב שהיום בן צור יתקשר למנדלבליט ויגיד, והצוותים ישבו במרתון לילי, 24 שעות סביב השעון".



נניח בן צור מטלפן ליועמ"ש ואומר נתניהו מוכן לקלון, יהיה אפשר לסגור את זה?
"יהיה קשה מאוד. מנדלבליט מקשיח עמדות. אחרי הישיבה בפרקליטות הוא הגיע למסקנה שמבחינתו נתניהו צריך להסכים לקלון מראש. לא לבוא לביהמ"ש ולטעון אם יש או אין, אלא להגיד 'הסכמנו שהנאשם מודה בקלון'. אני לא בטוח שנתניהו שם. גם הנוסחים של כתב האישום כאשר כל צד ירצה למשוך לצד שלו. זו תהיה עבודה סיזיפית".

בהתייחס לביקורת הציבורית על הסדר הטיעון והשפעתה על מנדלבליט, הסביר כתב חדשות 13, כי "היועמ"ש שומע את הקולות. הביקורת הציבורית החריפה מצטרפת לביקורת בפרקליטות".

כשנשאל האם גם נתניהו שוקל לסגת מההחלטה להתקדם לעבר הסדר טיעון, השיב: "דווקא על נתניהו אני לא בטוח כמה הוא התקרר. מנדלבליט שומע את הביקורת בתוך הבית, בתוך פרקליטות, גם לשעברים שמתראיינים, ואתמול שנדר  - הרבה זמן לא שמעתי פרקליט מדינה מדבר בצורה כזה. עשה הרבה רעש. כי זה לאו דווקא שנדר כפרקליט מדינה לשעבר, אלה קולות ששומעים בתוך הבית שעדיין מכהנים ונמצאים בתיקיה אלפים. שלשום נאמרו הדעות האלה על עניין העונש, הקלון".

את דבריו חתם באומרו, כי "אנחנו שומעים כל הזמן איך נתניהו וחסידיו תוקפים בחריפות את מנדלבליט ואני חושב שכל יום נתניהו צריך לשלוח פרחים למנדלבליט שעשה רבה הנחות לנתניהו".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm