הממשל האמריקאי שוקל מספר דרכי פעולה חדשות, כולל מתן נשק נוסף לאוקראינה, כדי שיוכלו לעמוד בפני ניסיונות כיבוש רוסים, כך דווח במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) ברשת CNN. עפ"י הדיווח, המטרה היא להעלות את העלות של מהלך כזה עבור הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, במידה ויחליט לפלוש לאוקראינה. 

הגורמים המצוטטים בדיווח משקפים את התחושה הפסימית הרווחת בימים אלה בממשל ביידן, בעקבות השיחות שהתנהלו בשבוע שעבר עם גורמים דיפלומטיים מרוסיה, ולא נשאו פרי. בנוסף, בימים אלה רוסיה ממשיכה לתגבר את כוחותיה באזור. 

גבול רוסיה-אוקראינה (צילום:  REUTERS/Gleb Garanich)
גבול רוסיה-אוקראינה (צילום: REUTERS/Gleb Garanich)

בנוסף לשקילת הדרכים בהן ניתן לסייע לצבא ולממשל האוקראיני להדוף פלישה רוסית אפשרית, נבחנת בארצות הברית גם אפשרות חיזוקם של הכוחות האוקראינים, כדי שיוכלו להתנגד לכיבוש רוסי פוטנציאלי. מדובר בין היתר באספקת תחמושת נוספת, הכולל מרגמות, טילי נ"מ ומערכות טילים נגד מטוסים. גורם אמריקאי שצוטט ברשת CNN ציין כי התחמושת תגיע ככל הנראה מבעלי בריתה של נאט"ו. 

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן אמר כי המשמעות של נוכחות כוחות מהצבא הרוסי ליד הגבול עם אוקראינה היא שהנשיא פוטין יכול להורות על תקיפה שלה בהתראה קצרה מאוד. בלינקן אמר, במהלך ביקורו באוקראינה כי הוא "מקווה מאוד שרוסיה תדבוק בנתיב הדיפלומטי", תוך שהוא מזכיר את הפגישה המתוכננת שלו עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב.

"אנחנו יודעים שיש תוכנית לתגבור הכוחות הללו בהתראה קצרה מאוד, דבר שנותן לנשיא פוטין את היכולת לנקוט בצעדים אגרסיביים נוספים נגד אוקראינה בהתראה קצרה מאוד", אמר בשיחה עם דיפלומטים בשגרירות ארה"ב בקייב.