מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, עדכן הבוקר (רביעי) בראיון לגל"צ, כי אתמול נרשמו כ-71 אלף מאומתים לקורונה. "ההערכה שלנו היא שיש לפחות פי שניים או שלושה. לא מן הנמנע שאנחנו עומדים על 200 אלף מאומתים ביום", כך הדגיש. 

בנט על ההחלטה לקצר את תקופת הבידוד לחולי קורונה

שר הבריאות ניצן הורוביץ, התייחס למספרם הגבוה של החולים המאומתים שהתגלו ביממה האחרונה, ואמר: "צפינו שתהיה הדבקה מאוד רחבה באומיקרון, אך ניהול המגיפה הוא לא רק לפי מספר המאומתים. יש פרמטרים נוספים כמו מספר החולים שמצבם קשה וקריטי. ברגע שמקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1 נוכל לומר שעברנו את השיא".

הוא הוסיף כי "מרגע שקמה הממשלה, החלטנו לאזן בין המאבק במחלה לבין צורכי המשק. ההדבקה היא רחבה ואנחנו נלחמים בה בין היתר על ידי עריכת בדיקות בהיקף עצום, מתן תרופה שכמעט שום מדינה לא נותנת וחיסון רביעי".

השר טען כי מאינדיקציות שהתקבלו, יש ירידה בקצב עליית ההדבקה, וכך גם מקדם ההדבקה יורד. "לפי ההערכות שלנו, נראה ירידה בהדבקה תוך שבוע או שבועיים", ציין.

"אנחנו מגיעים למספר מאושפזים שקשה להתמודד איתם"

פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהמיות בביה"ח שיבא תל השומר, התראיינה הבוקר בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM והזהירה מפני שיאו של גל התחלואה. "הגענו לשיא אשפוזים של 150 אנשים, אנחנו מגיעים למספר מאושפזים שקשה להתמודד איתם". 

כשנשאלה מה דעתה על קיצור ימי הבידוד, השיבה כי המתווה עשוי לעבוד אם המשמעת תהיה טובה. "אם אנשים יעשו בדיקות ויגידו שזה שלילי – אנחנו עלולים להיות בבעיה". על כך הוסיפה כי בבריטניה, אנשים יצאו חיוביים לאחר חמישה ימים, ומכאן החשש.

 

היא הדגישה את השוני שבין זן האומיקרון לגלי התחלואה הקודמים, שכן המצוקה הנשימתית ירדה באופן ניכר. "יש תסמונות אחרות שקשה להצביע אם נגרמו בגלל הקורונה".

באשר לאפשרות לקיצור ימי הבידוד לילדים, טענה כי המצב בעייתי, ההדבקות אינוספיות, ועל כן יש קושי במציאת פתרון מיטיב. היא הציעה ביצוע בדיקות אנטיגן באופן תכופף יותר בבתי הספר, כך שרק מי שיימצא חיובי – ישלח לבידוד.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm.