הסיכוי להידבק מחדש בזן האומיקרון של נגיף הקורונה גבוה פי 16 בהשוואה לדלתא - כך עלה מתוצאות מחקר שנערך בבריטניה ותוצאותיו פורסמו היום (רביעי), שגילה כי מאז תחילת דצמבר 2021 שיעור מקרי ההדבקות החוזרים גדל משמעותית. 

המחקר אסף נתונים של אנשים שנמצאו חיוביים לקורונה ונערך בשיתוף סוכנות הבריאות הבריטית ואוניברסיטת אוקספורד והעלה כי בשבועיים האחרונים של דצמבר 2021, אנשים שנדבקו בעבר בנגיף הקורונה המשיכו להיות בעלי סיכוי נמוך יותר להידבק מאשר אנשים שלא נדבקו בעבר, אולם השפעה זו הייתה נמוכה יותר ממה שנראה בעבר. 

עוד עלה כי המחוסנים לקורונה, אשר מנת החיסון שקיבלו הייתה בתוקף או שקיבלו את החיסון השלישי, היו בעלי סיכוי נמוך יותר להידבק בנגיף מאשר אלה שלא חוסנו,. עם זאת, גם כאן מידת ההשפעה של החיסון במניעת ההדבקה נמוכה יותר מבעבר.

לפי הנתונים, הסיכון להדבקה חוזרת היה גבוה פי 16 בתקופה הדומיננטית של גל האומיקרון (20 בדצמבר 2021 עד 9 בינואר 2022) בהשוואה לתקופה הדומיננטית בדלתא (17 במאי עד 19 בדצמבר 2021). 

המחקר העלה עוד כי מ-2 ביולי 2020 עד 9 בינואר 2022, אנשים שלא חוסנו היו בסבירות גבוהה פי שניים להידבק מחדש בהשוואה לאנשים שקיבלו את החיסון השני לפני 14 עד 89 ימים. כמו כן, בתקופה זו אנשים היו בעלי סיכוי גבוה יותר להידבק מחדש אם היה להם עומס נגיפי נמוך יותר בהדבקה הראשונה שלהם.

נתון מעודד יחסית שעלה במחקר היה כי במהלך דצמבר, אנשים שנדבקו בזן האומיקרון דיווחו משמעותית פחות על אובדן טעם או ריח בהשוואה לנדבקים בזן הדלתא.