שתי אסטרטגיות השיווק הללו בעלי יתרונות בולטים שכן, מביאות תנועה רבה לאתר/עמוד העסקי אותו אתם רוצים לקדם אך חשוב להקפיד לשים דגש על שני ההבדלים העיקריים ביותר בין השניים: השקעה של זמן וכסף.

מה זה קידום ממומן 
קידום ממומן דורש השקעה כספית לא קטנה על מנת להביא את האתר אותו אתם רוצים לקדם ליעד הרצוי - נוכחות גבוהה בתוצאות החיפוש ברשת בין אם מדובר במנוע החיפוש גוגל ובין אם רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וכן הלאה וכן הלאה.

כאשר לקוחות פוטנציאליים יחפשו את השירות אותו אתם מציעים, ענף מלא במתחרים ועסקים שונים, אתם חייבים להיות בעלי דומיננטיות שזה מגיע לתוצאות החיפוש ברשת על מנת ליצור יתרון על פני שאר העסקים מהתחום בו אתם עוסקים ולוודא כי הגולש יבחר ללחוץ על אתר האינטרנט שלכם. השקעה בקידום ממומן ברשת תלויה בסך התקציב העומד לרשותכם להקציב עבור הקידום וכך גם התוצאות יהיו בהתאם לגדול ההשקעה הכספית.

מה זה קידום אורגני
קידום אורגני הוא הקידום ה"טבעי" ביותר לאתר האינטרנט או העמוד העסקי שלכם. קידום אורגני זהו הליך המצריך זמן, סבלנות ועלות כספית נמוכה דרסטית מהקידום הממומן. בשיטת הקידום האורגני תגרמו ללקוחות פוטנציאליים להיחשף לאתרים שלכם על ידי תכנים איכותיים, לינקים חיצוניים המקשרים את אתרכם מתוך אתרים סמכותיים וכן גם ביקורות על לקוחות קיימים. תוצאות הליך זה הן לטווח הארוך, מדי פעם לא נפגוש בהם לעתים תכופות ולפעמים נראה אותם באופן מיידי אך בדרך כלל, שמדובר על תנועה משמעותית ניכר כי ההמתנה להגעת היעד תהיה ארוכה יותר.

שיטת הקידום האורגני באינטרנט היא שיטה מוצלחת מאוד מאחר והיא פועל על שיטת הלקוחות הממליצים, אזכורים חיוביים העוברים מפה לאוזן ואנשים בוחרים להקשיב להמלצות הקרובים שלהם ומגיעים אל העסק. עם זאת, לאחרונה ניכר לראות שימוש רב של בתי עסקים דווקא בשיטת הקידום הממומן באינטרנט אך עדיין לקידום האורגני יש יותר יתרונות אל מול הקידום הממומן :

  • קהל יעד אותנטי - תהליך הקידום האורגני מעניק לעמודים ואתרים עסקיים את האפשרות לבנות מערכת יחסים אמיתית עם הלקוחות שלה מאחר והיא לא משלמת עבור המיקום שלה ברשת על מנת להגיע לאותו קהל יעד. מדובר באסטרטגיית שיווק העובדת ומביאה תוצאות לטווח הארוך. באמצעות קידום אורגני ברשתות החברתיות תוכלו לבקר בקלות את מעורבת קהל היעד בדף העסקי שלכם.
     
    בדיקת מעורבות של עוקבים בדף העסקי שלך באמצעות הליך הקידום האורגני יכול להעניק תמונה יותר כוללת על רמת המותג שלך ברשת, עד כמה הוא אהוב בקרב גולשים, מאחר והתנועה אל הדף היא "טבעית" ולא בתשלום. האמון של הלקוחות הוא זהב עבור בתי העסק, ובעזרת שיווק אורגני תוכלו להרוויח את אמון הלקוחות באופן טבעי ואותנטי לגמרי.
  • הוצאה כספית לעומת תוצאות לאורך טווח - שיווק אורגני מעניק תמורה טובה יותר להשקעה הכספית שלכם. גם חברה לקידום אורגני בגוגל וגם מוביל דעת קהל פרטי יכולים במינימום הוצאות להגיע לדומיננטיות גבוהה תחת ביטויים מסוימים הרלוונטיים לתחום עיסוקם.
     
    נמחיש זאת באמצעות דוגמה מספרית - התקציב אותו אתם מקציבים לקידום ממומן בגוגל הוא 4,000 ש"ח, בחלוקה יומית זהו ממוצע תקציב של כ-133 ש"ח. נניח ותחום העיסוק שלכם בעל תחרות בין בתי העסק ברמה בינונית כאשר עלות לקליק עולה בממוצע 8 ש"ח. לפיכך, לאחר 16 הקלקות על אתרכם המודעה כבר לא תהיה באוויר, בתקציב כזה תוכלו לגרוף פניה של לקוח אחד ושתיים במקרה הטוב. בעוד שבשיטת השיווק האורגני, הלקוחות יכולים להיחשף לאתר בית העסק שלך מספר בלתי מוגבל של פעמים.
  • התאמה אישית של ההודעות והתכנים המקודמים - קידום אורגני מביא עימו תועלת לאתר בית העסק שלכם בכך שהוא מאפשר לכם לבצע התאמה אישית של ההודעות והתכנים שאותם אתם בוחרים לקדם באופן אורגני. על ידי התאמה אישית של התכנים שלך, אתם פונה לקהל יעד רחב יותר שסביר להניח שיכירו עניינם בעסק שלכם.
     
    מנגד, בקידום ממומן זה לא קורה. אתם משלמים על מנת לכוון למספר אנשים רב אשר רובם לא בעניין. התאמה אישית של התכנים וההודעות אותם אתם מקדמים יעזור לכם למקד את קהל היעד אליו אתם פונים בכך ליצור יותר עניין ולהביא לתוצאות טובות ויעילות יותר לאתר בית העסק שלכם.
  • מוניטין ושיפור תדמית - שיווק אורגני יעזור לכם במיתוג העסק שלכם וליצור עבורכם מוניטין חיובי ומכובד. על כן, פרסומים בפייסבוק יכולים לעזור גם כן בחשיפה בפני מספר רב מאוד של גולשים. יחד עם זאת, אותם גולשים לא בהכרח יבחרו להיכנס לאתרכם רק לאור העובדה שיש לכם כסף לביצוע קמפיין ממומן.
     
    קידום אורגני לאתר העסק שלכם מנגד, יגרום לקפיצה באזכורים החיוביים למען מיתוג העסק וכמו כן כך גם רמת המוניטין שלכם תעלה. תחילה, השיווק האורגני יעניק לאתרכם "קבלת איכות" מגוגל. מרבית הגולשים יודעים כי גוגל תציג אתרים איכותיים בהתאם לחיפוש המבוצע. לפיכך, ברגע שאתם מופיעים בתוצאות האורגניות של מנוע החיפוש, תוצגו כאמינים, סמכותיים ומקצועיים.

לסיכום, נצלו את יתרונות קידום האורגני על מנת לפגוש בתוצאות ארוכות טווח. בזמן שהקידום הממומן ברשת יעזור אך ורק בהשגת תוצאות מהירות לטווח הקצר בזמן שהקידום האורגני יאפשר לכם לבנות יחסי אמון והדדיות עם הלקוחות שלכם ויעזור לכם להגיע בצורה מקצועית יותר אל היעדים והמטרות שלכם.