במהלך הפגנה שהתקיימה היום (רביעי) ברחוב רמב"ם בירושלים, מול ביתו של ראש העיר משה ליאון, טען חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) שהוטא הותקף על ידי השוטרים. במהלך ההפגנה שהיו בה עשרות משתתפים, נעצרו שבעה מפגינים שהפרו את הסדר. חבר הכנסת רז עדכן את משמר הכנסת בדבר והוא מתכוון לפנות לשר בר לב בקשר לאלימות בהפגנה.

כאמור, ההפגנה התקיימה מול ביתו של ראש העיר, במחאה על פינוי משפחת סאלחייה שהתבצע הבוקר בשכונת שייח ג'ראח. זאת, לאחר שהעירייה קיבלה צו פינוי מבית המשפט.

רז מסר כי "בשבועות האחרונים ניסינו למנוע את הפשע הזה: הפגנו במקום מדי יום שישי, הגעתי לשם ביום שני בשעת בוקר מוקדמת כשהתחיל ניסיון הפינוי. נסעתי משם למשרד ראש הממשלה כדי לפגוש את מזכיר הממשלה על מנת לעצור את ההרס".

"19 אנשים נעצרו הלילה, בהם בני המשפחה עצמם שנמצאים עדיין במעצר יחד עם עצורים נוספים. הבוקר נסעתי לתחנת המשטרה בנווה יעקב בירושלים שם היו עצורים חמישה ישראלים וקטין פלסטיני ששהו בבית בלילה. חתמתי על שחרורם בערבות והודיתי להם על שהיו שם עם בני המשפחה", הוסיף.

לטענתו, "הפינוי נעשה תוך מעצרים רבים ואלימות, ובחשכת הליל. כל זאת בזמן שהמשטרה חסמה את כל האיזור ולא נתנה לאיש להתקרב ולתעד את המתרחש. הבחירה לעשות זאת בלילה לא מקרית: היא דרכה של המשטרה להבטיח שהפעילים, התקשורת והעולם לא יראו את העוול הנורא הזה, שהוא עליית מדרגה במאמצי הנישול והגירוש של תושבי מזרח ירושלים תחת הכיבוש. ההסתרה הזו לא תעבוד – את הפשעים האלה יש לחשוף לאור השמש עד שיעצרו".

"הערב הצטרפתי לעשרות מפגינים שעמדו בקור ובגשם מול ביתו של משה ליאון במחאה על הפינוי ובסולידריות עם תושבי שייח ג'ראח. המשטרה נהגה באלימות ונעצרו מפגינים לא אלימים. בכוונתי לפנות למפכ"ל ולשר בר לב בדרישה לפרסם את התיעוד ממצלמות השוטרים שנכחו", סיכם.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הערב התקיימה מחאה בפתח ביתו הפרטי של ראש העיר בניגוד להלכה שנקבעה בבימ״ש העליון ולכללים בנושא הפגנות בסמוך לביתם של נבחרי ציבור. השוטרים הורו למפגינים לגשת לאחד ממתחמי ההפגנה הסמוכים למקום, ומשלא נענו ניתנה הוראת פיזור שאחריה המפגינים נהדפו לכיוון מתחם ההפגנה ונתקלו בהתנגדות מצדם ובהמשך אף חסימת הכביש".

"מבירור שערכנו עולה כי שוטר מג״ב שהיה במקום, לא זיהה תחילה כי מדובר בחבר הכנסת ולכן הדף אותו ואחרים לאחור, זאת לאחר שלא נשמעו להוראות השוטרים במקום. מיד כשהבין כי מדובר אמנם בחבר כנסת ניתק מגע. נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק ואנו מצפים מכל אדם באשר הוא למחות כחוק ולהישמע להוראות השוטרים", נכתב. 

כזכור, כבר בשנה שעברה, בית המשפט המחוזי בירושלים הורה למשפחה לפנות את המקרקעין המיועדים להקמת בית ספר לחינוך מיוחד בן 18 כיתות ושישה גני ילדים, שאמורים לשרת את תושבי השכונה וילדיהם.