בואו ונפתח בשאלה, אם הייתם מאחרים לעבודה מדי יום, במשך חודשים, האם הבוס שלכם היה מקבל את זה בהבנה. עמידה בזמנים היא ערך שמלמדים אותנו בכל מסגרת אליה אנחנו נכנסים, אבל משום מה היא לא תקפה על הערוצים המסחריים. וזה עוד מבלי להזכיר שאחוז נכבד מהתכנית מוקדש להפסקת פרסומות או תוכן ממומן. למה ערוץ 13 טורח בכלל לשים טיימר על זמן שידור הפרק של הישרדות VIP, רק כדי להעלים אותו חצי דקה לפני הסוף ואז למשוך את מהדורת החדשות בעוד מספר דקות? 

אבל לעומת ערוץ 13, מי שכן עומדת בזמנים היא ג'קי אזולאי. אצלה הכל מתקתק בדיוק לפי התכנית וכעת הגיע הזמן להוציא לפועל את השלב הבא והמתבקש – ברית הנשים הראשונה של הישרדות VIP. ראינו את זה מגיע, ראינו איך היא תווה את הקורים ולוכדת את השורדות אחת אחרי השנייה, ועכשיו כשכולן קשורות אליה, וגדי בשלו ממשיך לנמנמם, ג'קי יכולה להחזיר אליה גם את השחקנית היחידה שעוד קשורה לגבר אחר במשחק – אלה.

ג'קי ואלה מוציאות ברית נשים לדרך (צילום: צילום מסך רשת 13)
ג'קי ואלה מוציאות ברית נשים לדרך (צילום: צילום מסך רשת 13)

בשיחה בין ג'קי לבין אלה נחזה לעיני כל ההבדל בין גדי לבין ג'קי. כשזהר ניגש לגדי וביקש ממנו לחדש את "ברית התחנה המרכזית", גדי לא הסכים להבטיח לו גמר, זרק לו שהוא אולי במקום החמישי ושיחיה עם זה בשלום, מה שהוביל את זהר לרעות בשדות זרים. לעומתו, ג'קי לא מבזבזת זמן ומבטיחה לאלה את המקום לצידה בגמר. וזה למה היא תהיה שם ולא גדי.

למרות ההתעוררות המאוחרת, גדי ניגש לזהר ומביא לו בדיוק את מה שביקש, רק באיחור שכבר עלה לו ולבריתו בהדחה כואבת של יובל. למרות העלבון, זהר יכל להבטיח לגדי שהכל בסדר ולהבטיח לעצמו שלושה אנשים שעומדים מאחוריו, אבל זהר פועל כפי שפעל מתחילת המשחק, מעדיף להגן על האגו ולצאת צודק, מאשר לשחק חכם.

למי שלא עוקב אחרי הישרדות באופן קבוע, או לא צופה בכלל (ויש הרבה כאלו לפי נתוני הרייטינג), משימת הבוץ הייתה נקודת פתיחה מושלמת. זהר וג'קי דוחפים, משתדלים, עושים, אבל רק לאחת מהם יש את הקילר-אינסטינקט שיאפשר לה לנצח ודודו, שלאורך כל החצי הראשון של העונה הסתפק בלהיות דמות משנית, ממשיך לפרוץ קדימה וזוכה כבר משימה רביעית ברציפות. 

ומה עם כל היתר? אודליה מחכה שמישהו ידחוף אותה, אלה רוב הזמן משחקת אבל לא באמת משתדלת ונותנת לאחרים להוביל, שירה מניעה ומנסה לתת פייט, אבל ברגע שרואה מולה את ג'קי נעצרת ומאפשרת לה לנצח ויונתן ודנדן מנסים, אבל המקסימום שיצא להם זה מקום טוב באמצע.

שירה מוותרת לג'קי על המשימה (צילום: צילום מסך רשת 13)
שירה מוותרת לג'קי על המשימה (צילום: צילום מסך רשת 13)

אחרי משימת הבוץ, מגיעה משימת הבקתה. ליה ואלה מדסקסות ומחזקות את ברית הנשים שכבר הפכה לעובדה מוגמרת, וליה מנסה לשחק לאלה במוח כדי שתיתן לה לנצח ולקדם את עצמה בחזרה לשבט. אבל אלה לא מוותרת לה, לשם שינוי, ומצליחה להביא את הטאבלט בחזרה לזהר. ובזמן שכל השבט בוכה עם זהר שזכה לראות את משפחתו, דנדן עסוק בלצלות זחלים על האש ואפילו להנות מהם בלי לדמיין שמדובר בסטייק טוב. 

תראו, אפשר להיות ציני ולהתעכב על זה שההפקה מנסה לסחוט רגש על ידי זה שבמקום לאחד בפעם האחת את כל השיחות עם משפחות השורדים, נקבל עכשיו מדי שבוע משימה שתזכה שורד אחד בשיחה. אבל צריך לזכור שזהר הגיע לאי בפעם השנייה כדי לקבל גאולה מהמשחק הקודם שלו. הוא ויתר פעם נוספת על המשפחה כדי להגשים חלום ישן שלו. זה לא צעד פשוט, לא לו ולא להם, וצריך להעריך אותו על זה. אני גם בטוח שבימים הארוכים שהוא העביר בבקתה, הוא הצליח לשרוד בעיקר דרך הרצון שלו לא לאכזב אותם.

זהר שטראוס בשיחה עם משפחתו (צילום: צילום מסך רשת 13)
זהר שטראוס בשיחה עם משפחתו (צילום: צילום מסך רשת 13)

נשארנו עם 10 שורדים במשחק, מעכשיו כל השחקנים כבר מריחים את הגמר מעבר לפינה ויצטרכו לתת מעט יותר מעצמם. החיזוקים מהבית יהיו שם כדי לתת להם את הבוסט האחרון. ובניגוד לתכניות של ערוץ 13, הם מגיעים בדיוק בזמן עבור השורדים, ולא חמש דקות מאוחר מדי.