חבר הכנסת דוד ביטן שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM על המצב הפוליטי ביום שאחרי הסדר הטיעון המסתמן עם בנימין נתניהו ואמר כי "ישראל כ"ץ יצליח לפרק את הממשלה הנוכחית ולהקים ממשלה בראשותו בלי בעיות - יש כבר דיבורים. ברקת, שהוא המועמד המוביל בסקרים, לא מסוגל".

על הסדר הטיעון עם נתניהו אמר ביטן: "זה עניין אישי שלו, הוא יודע לאן זה יכול לקחת אותו. אני חושב שעסקת הטיעון הזאת, אם תהיה, אני מעריך שמה שהשפיע על נתניהו זה בעיקר המו"מ לעסקת טיעון עם מוזס. אם הוא יעיד נגד נתניהו זה פותח את כל תיק 2000 שאומרים שלא שווה כלום לתיק משמעותי, לכן לדעתי זה חלק מהשיקולים". 

הוא הוסיף: "אני מעריך שזה שנתניהו מוקלט בקולו בתיק הזה זו אחת הסיבות העיקריות. הרבה אנשים מהפרקליטות גם מתייחסים אליו כתיק חלש. תיק 4000 נהיה תיק בעייתי מאוד שראו בו תיק חזק".

כשנשאל מה העצה שלו לנתניהו אמר "אני לא יודע, לא רוצה להיכנס לזה. זה שיקולים שלו. יש לי תובנות וביקורות שקשורות לליכוד ולמה שהתנהל בשנים האחרונות אבל אגיד אותם אחרי שנתניהו יחתום או לא יחתום. כרגע זה לא במקום, יש זמן לכל דבר".

כשנשאל איך ירגיש אם נתניהו יודה שעבר עבירות אמר: "זה לא הבעיה שמפריעה לי. יש בעיות שמפריעות לי, אני לא אגיד אותן עכשיו. זה לא הזמן. אני לא יודע אם תהיה עסקה לכן בואו נמתין בסבלנות. זה תלוי בנסיבות של כל עבירה .אם זו הודאה על תיק 1000 זה פחות בעייתי מאשר דברים אחרים. בואו נמתין בסבלנות ונראה מה יהיה. ניתן לאדם ולפרקליטות לעשות את השיקולים שלהם".

כשנשאל כיצד עסקת טיעון, אם תהיה, תשפיע על הליכוד, אמר: "עוד לא התחילו את הקרבות, זה מתחת לפני השטח וקצת מעל לפני השטח בדיבורים. ברור שזה משפיע על הליכוד, ההשפעה קיימת. אני תומך בישראל כ"ץ, עבר מספר תפקידי שרים. הוא היה בקבינט הביטחוני במשך שנים לכן הוא מתאים להיות ראש ממשלה ומעבר לזה שהוא חבר שלי".

הוא הוסיף: "אני אומר שהוא היה שר אוצר מצוין ואתה רואה היום שלמרות הפקידות הבכירה שלא רצתה לתת פיצויים לאף אחד הוא עשה את זה ודאג שאנשים יוכלו לחיות. מה שקרה בסבב הראשון של הקורונה היה דבר בעייתי, מה רצית, שלאנשים לא יהיה מה לאכול? זה תפקיד שר אוצר והוא אמר שהמשק יתחדש ויחזור וזה מה שקורה היום".

על הסקרים שמראים שח"כ ניר ברקת הוא המועמד המוביל אמר: "הסקרים האלה, קח אותם בערבון מוגבל מכל מיני סיבות. אתה תראה שלאט לאט כ"ץ מסוגל להקים ממשלה, תוך 90 יום. אני לא רוצה להגיד את כל מה שאני יודע. הוא מסוגל להקים ממשלה ללא בעיות ולהחזיר את הליכוד לשלטון. יש גם דיבורים, אמת. הסקרים בעיתים וזה נכון אבל ברגע שיבינו שהוא מסוגל להקים ממשלה ושיש לו יכולות אז הסקרים יתרוממו כלפי מעלה ואני לא רוצה להגיד לגבי אמינות הסקרים".

אתה אומר בעצם שאם שכ"ץ יהיה יו"ר הליכוד הוא יצליח לפרק את הממשלה הנוכחית ולהקים ממשלה בראשות הליכוד?
"נכון. אני לא יכול להיכנס לזה כרגע אבל תאמין לי שזה נכון אני לא אומר סתם דברים. יש לו יכולת להקים ממשלה ללא בעיות. ברקת שהוא המועמד המוביל מבחינתך בסקרים לא מסוגל לעשות את זה. יש גם דיבורים, אמת. אני לא יכול להגיד. קח את מה שאני אומר כדבר נכון. ברקת לא יכול להקים ממשלה".

כשנשאל אם כ"ץ כבר החל במגעים לפירוק הממשלה ולהקמת ממשלה אמר: "זה לא שהוא החל, זה באופן טבעי שאנשים בפוליטיקה מדברים, זה לא שהחל כעניין של מגמה, נוצרה סיטואציה פוליטית חדשה ואנשים מדברים".

על האפשרות שנתניהו ייפגע מדבריו אמר: "אני לא יצרתי את הסיטואציה, נתניהו יצר את הסיטואציה שהוא רוצה לסיים את הקרירה הפוליטית שלו כן או לא ולכן באופן טבעי אנשים מדברים. על מה הוא צריך להיעלב ממני? זה לא קשור אחד לשני. נתניהו יו"ר הליכוד ואנחנו יודעים שגורמים רחבים בקואליציה של היום לא רוצים להקים איתו ממשלה, כיבדנו את זה ואמרנו שאנחנו נקבע מי יו"ר הליכוד ללא קשר ליכולת שלנו להיות בממשלה. הדברים האלה חשובים גם כן".

אתה אומר שאם הוא היה זז אתם חוזרים לשלטון.
"בסדר אבל גם אמרתי שהקואליציה לא תקבע מי יהיה יו"ר הליכוד. כל עוד נתניהו שנבחר כדין להיות יו"ר הליכוד אנחנו לא נאפשר לגורמים אחרים לקבוע מי יהיה הנציג שלנו. אבל אם נתניהו מרצונו החופשי יפרוש, הוא יצר את הסיטואציה הזאת שיש סיכוי כזה, לכן בפוליטיקה הישראלית מתחילים רחש בחש בעניין הזה. זה לא אומר שאנחנו פוגעים בו, נתניהו יצר את הסיטואציה הספציפית הזאת ולכן לא יכול לבוא בטענות לאף אחד".

"מצפה שהיועמ"ש יעכב את התיק שלי ויעשה שימוע חוזר"

על החשדות לפיהם המשטרה עשתה שימוש בתוכנת הריגול פגסוס של NSO נגדו אמר: "זה לא חשד שלי רק, מישהו מגורמי האכיפה אומר את זה כנראה. מההתחלה טענתי בלי קשר לפגסוס שהעדויות האלה וההקלטות התקבלו שלא כדין. בא מנכ"ל מהשב"כ, סגן ראש השב"כ וחשב כנראה שלהילחם בחברי כנסת זה מלחמה בטרור או משהו כזה, המפכ"ל הקודם".

"זה לא המצב, צריך להתנהג לפי החוק ולא לפי דברים אחרים רק כדי להשיג עדויות שלא כדין לצערי הרב המערכת מגינה על עצמה, הפרקליטות על המשטרה, היועמ"ש על הפרקליטות ואח"כ התקשורת על כולם כי הם מקבלים חומרים כל הזמן מהפרקליטות. כל אלה צריכים להיפסק חקירות צריכות להיות כדין. אנשים, אם הם מורשעים הם צריכים להיות מורשעים בגלל ראיות שהתקבלו כדין".

הוא הוסיף: "גם אותו מקורב שהשיגו נגדו ראיות שלא קשורות אליי בכלל ואמרו לו, כנראה שאמרו לו, תביא לנו את דוד ביטן נוותר לך על כל הדברים והוא הבין שהוא צריך לשקר ומפה החלה מערכת שקרים שלמה שבגללה הועמדתי לדין ואנחנו נתמודד עם זה".

"אני לא אומר שתפרו לי תיק, ההתפתחות הייתה כזו שיצרה בעיה. אני רק אומר דבר אחד, לא אנהל את התיק שלי בתקשורת. טענתי את הטענות האלו גם בחקירה וגם בשימוע, אני מצפה מהיועמ"ש לעכב את התיק שלי, לבדוק את העניינים לגופם כמו שצריך ולהעמיד אותי לשימוע חוזר ואז נמשיך לדבר כי לא יכולה להיות הגנה טוטלית 'הכול כדין' כשברור שלא הכל כדין".

ביטן הוסיף: "ש עוד טענות שהושגו שלא כדין. אני לא מושחת, כל פעם שיש חשד יפעילו? בארה"ב רואים את זה אחרת. יש התפתחויות בחקירה, בסוף אנשים גם משקרים כדי להוציא את עצמם ראיות שמשיגים נגדם לא קשר לחקירה שלי אם עשיתי או לא עשיתי. זו הבעיה. שהיועץ יבדוק. זו רעידת אדמה, לא פרשה מטלטלת".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm