“EXIT", סלקום TV

חיים של מיליונרים, מתברר, הם לא תמיד תותים. דרמת פיקשן נורווגית, המתבססת על שיחות עם כאלה שעשו את זה, מספרת כמה קשה עם הפילגשים, הקוקאין והיאכטה.

מעט סדרות מצוינות (“פוריה", “סלובורן") נחתו לאחרונה בסלקום TV, וביניהן האחת עם השם המפתה בשפת הזמנים האלה - “EXIT". סדרת הבדיון הדרמטית, כך על פי יוצריה, נעשתה בהתבסס על שיחות עם ספקולנטים ויזמים שעשו את זה, הפכו למיליונרים כבדים בעקבות הצלחותיהם, ועתה כאילו מתארים את חייהם החדשים בעולם שבו הם עשירים עד מאוד.

ארבע דמויות מרכזיות משתתפות בסדרה, ובניגוד לציפיותיו של צופה מהשורה שמתקשה לגמור את החודש, חייהם רצופים קשיים ומועקות. הם חסרי אתגר של ממש. עשיית כסף חשובה אבל משעממת אותם. שפע האפשרויות שעומדות בפניהם מוציא את העוקץ מאלו שכבר בידיהם.

הם משתעממים ממשפחותיהם, משתעממים מנשותיהם, משתעממים מנשים חדשות. הם צורכים אלכוהול וקוקאין ללא הפסקה בדירת פאר שרכשו רק לטובת בילויים, ומתעוררים למחרת בבוקר מוכי חמרמורת לאותן בעיות שמהן נמלטו בלילה האחרון.

"EXIT" (הנורווגית) היא סדרה איכותית מאוד ומעיקה עד מאוד. לא פעם היא מפריזה בקשיים שבהם היא מעמידה את חיי המצליחנים, עד כדי כמעט הטפה בגלוי לכך שלא כדאי לעשות כסף, ועדיף כבר שתישאר עני ותסבול באופן ממוצע, במקום שתהיה עשיר ותסבול בגדול יותר.

צופה ממוצע קרוב לוודאי לא יקנה את התזה המרכזית של "EXIT". אפשר להניח אומנם שפה ושם הסדרה תעשיר אותו בפרטים קטנים וחשובים, אבל סביר להניח שהצופה יבקש להיווכח בעצמו ולהתמודד ללא עזרה עם הקשיים שבהשטת יאכטה לעבר השקיעה.

• לראות או לוותר: לראות. לא כל הנוצץ הוא זהב, אבל בכל זאת הוא נוצץ מאוד.