שרת הפנים איילת שקד צפויה להצביע נגד הקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות. בסביבת השרה מבהירים, כי היא חושבת שוועדה כזאת רק תחליש את הדרג המדיני בהחלטות על בניין הכוח. בנוסף, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הדתות מתן כהנא טרם החליטו כיצד יצביעו על הנושא, שצפוי לעלות להצבעה במהלך ישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב.

לפני החלטת הממשלה על ועדת חקירה: נחתמה עסקה לרכש צוללות מגרמניה

מתנועת 'חקירה עכשיו' נמסר: "התנגדותם של בנט ושקד להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות וכלי השייט מהווה פגיעה חמורה בביטחון המדינה ויריקה בפרצופם של אזרחי ישראל. בלתי נתפס שהאינטרסים האישיים והפוליטיקה הקטנה של בנט ושקד גוברים על האינטרס הציבורי. ביום ראשון הקרוב נגיע בשיירת צוללות לישיבת הממשלה ונבהיר לשרים כי רק ועדת חקירה ממלכתית תסיר את העננה מעל לפרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות המדינה".

כזכור, בחודש אוקטובר שר הביטחון בני גנץ הגיש למזכירות הממשלה את הצעת ההחלטה של משרד הביטחון בנושא, בתיאום מלא עם משרד המשפטים ושר המשפטים גדעון סער. עם הגשת ההצעה, ציין גנץ: "הקמת הוועדה הכרחית למערכת הביטחון ולמדינת ישראל - אם לא נברר את האמת לא נוכח להפיק לקחים לעתיד. זה לא עניין אישי, אלא צורך לאומי".