זינוק נוסף בתחלואה במקסיקו. כ-60,552 מאומתים לקורונה אובחנו ביממה האחרונה, שיא נוסף במספר המקרים היומי, כל דיווח היום (חמישי) משרד הבריאות המקומי. בעקבות כך, מספר המקרים הכולל מאז פרוץ המגיפה עלה ל-4,495,310. בנוסף לכך, 323 בני אדם הלכו לעולמם כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

משרד הבריאות בברזיל עדכן כי ביממה האחרונה אובחנו 204,854 מאומתים לנגיף הקורונה, שיא במספר המאומתים שנשבר יום קודם לכן. כמו כן, 338 בני אדם הלכו לעולמם כתוצאה מסיבוכי המגפה. מאז פרוץ המגפה, המדינה הדרום אמריקאית רשמה 23,416,748 מקרים מאז החלה , בעוד שמספר ההרוגים הרשמי עלה ל-621,855.

קורונה בברזיל (צילום: REUTERS/Amanda Perobelli)
קורונה בברזיל (צילום: REUTERS/Amanda Perobelli)

במקביל לכך, ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, אמר כי נשקלת האפשרות להחמיר בהגבלות אם ויראנט האומיקרון ימשיך להתפשט במדינה, אולם לעת עתה האופציה של סגר לא על הפרק. ארדרן אמרה כי המדינה תוגדר כאדמה עד 48 שעות מהופעת האומיקרון בקהילה, מה שאומר שתחול חובת עטיית מסכות ויוטלו הגבלות על התכנסויות המוניות.

מנגד, אופטימות בספרד לאור הירידה בתחלואה. שר התיירות אמר בשולי ועידה במדריד כי "הציפיות לשנת 2022 טובות". ספרד היתה מבין המדינות המתוירות בעולם ב-2019, עם שיא של 80 מיליון תיירים שביקרו במדינה בשנה שלפני פרוץ המגיפה. מנגד, ב-2021, מספר התיירים הגיע רק לשליש ממספר זה. 

"אבן הדרך הראשונה היא שבוע הפסחא. זה ייתן לנו תצוגה מקדימה של איך תיראה השנה", אמר שר התיירות. אמירותיו של השר מגיעות לאחר שבאנדלוסיה הודיעו על קיום התהלוכות של הפסחא לאחר כשנתיים של הפסקה. גם בפמפלונה הודיעו על חידוש ריצת השוורים. רשתות בתי מלון גדולות בספרד דיווחו על עלייה בהזמנות, בעיקר על ידי תיירים מאירופה.