יו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת מיכאל ביטון, יצא היום (חמישי) נגד מדיניות הממשלה בנושא בדיקות האנטיגן לזיהוי נגיף הקורונה. ביטון, שהתראיין ב-103FM, הסביר לליאת רון ואריה מליניאק כי הוא אינו מאמין שאדם מחוסן צריך לשלם על הבדיקה: "למה צריך מחיר בפיקוח? למה אדם שהתחסן צריך לשלם על בדיקות, בזמן שבבתי הספר חילקנו חינם?".

עוד הוסיף יו"ר ועדת הכלכלה: "בבתי הספר דרשנו שכל אדם שרוצה להיבדק ויש לו ילדים, לא יושתו עליו העלויות ויקבל את הבדיקות ללא מימון. אז כל העניין של חגיגת מחירי הבדיקות יטופל וכבר מטופל. קיימתי גם בוועדה וגם מחוץ לוועדה עשרות דיונים על יוקר המחיה. אני דרשתי מרשות התחרות להיות נשכנית, יש לה כלי שנקרא עיצומים וקנס של 100 מיליון שקל על חברות גדולות. היא מעולם לא השיתה את זה. בשנה שייתנו חמישה קנסות של 100 מיליון שקל, כל השוק ישתנה".

עוד קודם לכן, חבר הכנסת התייחס לאולטימטום שהציג בפני משרד האוצר: "נזפתי בהם. אמרתי להם 'מה זה המסר שהכלכלה בסדר ועולם כמנהגו נוהג? אנחנו מזהים אזורים שנפגעים, ונפגעים באמת, ובואו נתחיל לקבל החלטות מבוססות נתונים'. אז כבר האוצר מכיר בזה שעולם הפנאי נפגע ועולם התרבות נפגע, ולתרבות יצרו חבילה. אנחנו נביא סיוע. אין מצב כזה שבגל האומיקרון, שבאמת פגע בחלק מהעסקים, לא יהיה סיוע, ואנחנו נגדיר אותו עבור אלה שנפגעו".

הוא הסכים אמנם שיש חברות שבשנה האחרונה רושמות רווחי שיא, אך טען כי "יש עסקים קטנים ובינוניים שקורסים, במיוחד בתחום הפנאי, הסעדה, תרבות וכו'. פעלתי מול האוצר ובוועדה ודחינו ופרסנו את כל ההחזרים. יש עוד בעיה, קבעו רף שאמר, 'מי שהפסיד 40% יקבל מענק', פתאום הבן אדם אמר, 'אני משער ש'אני אפסיד 40%', קיבל את המענק ופתאום הוא 37%-38% אז הוא אומר, 'לא מגיע לי כלום כי אני 38%?' אז עם רשויות המס, אמרנו שהמקרים הגבוליים יטופלו. אבל בגל הזה, אמרתי 'אל תבואו עם רף של 40%, תבואו עם דיפרנציאלי'. כל אחד לפי ההיקף של ההפסד שלו".

לסיום, יו"ר ועדת הכלכלה התייחס לפרשה המסעירה של השבוע, פרשת ה-NSO: "הגילוי האחרון חייב להיחקר, ואולי עד כדי ועדת חקירה ממשלתית. אי אפשר שהמשטרה תיכנס לחייו הפרטיים של האזרח ללא סמכות. להיכנס לאדם ולדעת מה המנהגים האישיים שלו, בלי שהוא יודע שזה קורה, ובלי ששופט או גוף רשמי בחוק אישר את זה, זה דבר חמור וצריך להיפסק מידית. מצד שני, אנחנו צריכים לשמור כמובן על ביטחון המדינה".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103