גל האומיקרון ממשיך להכות במדינות רבות ברחבי העולם שנעות בין הידוק ההגבלות לחיים לצד הנגיף. השבוע בריטניה קיצרה את חובת הבידוד למאומתים משבוע לחמישה ימים, ואף ראש הממשלה בוריס ג'ונסון בישר כי הצעד הבא יהיה לבטל אותה לחלוטין. באוסטריה, אישור אתמול הבית התחתון של הפרלמנט את חוק חובת חיסונים עבור האוכלוסיה הבוגרת. 

החוק החדש, שייכנס לתוקף ב-1 לפברואר ויישאר ללא שינוי עד ינואר 2024, קובע כי כל מי שלא יתחסן מקבוצת גיל זו יהיה צפוי לקבל קנס בסך 3,600 אירו. החוק צפוי לעבור גם בבית העליון, וייחתם על ידי הנשיא, אלכסנדר ואן דר בלן. כזכור, בחודש נובמבר האחרון הודיעה יוון כי תחייב את האולוסיה המבוגרת להתחסן לקורונה. 

בתוך כך, בגרמניה הסמוכה אובחנו ביממה האחרונה 140,160 מקרים מאומתים לנגיף קורונה, בעוד 170 מתו בפרק זמן זה. סך הנדבקים במדינה מאז פרוץ המגפה עומד על 8.4 מיליון. 

בהודו, דיווחו רשויות הבריאות אתמול על יותר מ-347 אלף מקרים מאומתים לקורונה שאובחנו ברחבי המדינה. עוד עודכן כי 703 חולים קשים מתו בפרק זמן זה כתוצאה מהנגיף. מניין המתים במדינה מאז פרץ הנגיף לראשונה עלה ל-488,396.

יחד עם זאת, הרשויות בבריה ניו דלהי הודיעו על הסרת הסגר, זאת בעקבות ירידה בכמות התחלואה בשטחה. החל מסוף השבוע הזה יותר למשרדים פרטיים להיות מאוישים חלקית. מספר המקרים החדשים בדלהי ירד ביותר מחצי מאז השיא שנרשם מוקדם יותר החודש. "לאור הירידה במקרי הקורונה, השר הראשי ארווינד קג'ריוואל אישר את ההצעה", אמר פקיד ממשלתי שסירב להזדהות. דלהי הייתה אחד ממרכזי מגפת הקורונה בהודו בשנתיים האחרונות וספגה סגרים שונים. 

במקסיקו אוחבנו 50 אלף בני אדם כחיוביים לנגיף ביממה האחרונה. 278 חולים קשים מתו באותו פרק זמן. מניין המתים מקורונה במדינה עומד כעת על 302,390 איש.  

ביפן, הכריזו הרשויות על מצב חירום ב-12 מחוזות. מצב זה יישאר בתוקף עד 13 בפברואר.