אוקראינה זועמת על גרמניה לאחר שהממשלה בברלין הבהירה כי היא מתנגדת למשלוחי הנשק לקייב לקראת אפשרות של פלישה רוסית ועל רקע דברי מפקד חיל הים הגרמני כי הנשיא ולדימיר פוטין "רק רוצה לקבל כבוד".

שרת ההגנה של גרמניה, כריסטין למברכט, מסרה היום כי ארצה תעביר לאוקראינה בית חולים שדה בשווי של 5.3 מיליון יורו בחודש הבא, אולם היא לא תצטרף למשלוחי הנשק שמדינות נאט"ו החלו לשלוח לאוקראינה. "משלוחי הנשק לא יסייעו להרגיע את המשבר כרגע, יש על כך קונצנזוס בממשלה", אמרה. קודם לכן דווח כי הגרמנים סיכלו בקשה של אסטוניה להעביר תותחי הוביצר 122 מ"מ שמיוצרים בגרמניה.

בקייב לא אהבו את העמדה של הממשלה בברלין. "אנחנו מודים לגרמניה על התמיכה שלה מאז 2014, כמו גם על המאמצים הדיפלומטיים לפתור את הסכסוך המזוין בין רוסיה לבין אוקראינה", אמר שר החוץ, דמיטרו קולבה. "אבל ההצהרות הנוכחיות של גרמניה מאכזבות ומנוגדות לסיוע הזה". 

האוקראינים גם הביעו זעמם על מפקד חיל הים הגרמני, שי שונבך, שאמר בכנס ביטחוני בהודו כי גרמניה חושבת שרוסיה לא רוצה לכבוש חלק מאוקראינה וכינה זאת "שטויות". "פוטין מפעיל לחץ כי הוא יודע שהוא יכול לעשות את זה ולפלג את האיחוד האירופי", אמר הקצין הבכיר. "אבל הוא באמת רוצה לקבל כבוד נעלה". "אנחנו דורשים גינוי פומבי של הממשלה הגרמנית להצהרות של מפקד חיל הים", מסר בתגובה דובר משרד החוץ, אולג ניקולנקו.  בעקבות זאת, מסר כי שונבך כי הוא טעה. "הערכתי את המצב באופן שגוי וחסר אחריות", צייץ. "אסור היה לי לעשות את זה. אין משהו מוטעה יותר מזה, זו הייתה טעות ברורה". 

לפנות בוקר, הגיע משלוח אמריקאי ראשון של אמצעי לחימה לאוקראינה, וזאת על פי הנחייתו של הנשיא ג'ו ביידן. "התרומה, שכוללת קרוב ל-90 טון של סיוע ביטחוני קטלני, ובו גם תחמושת לקווי ההגנה הקדמיים של אוקראינה, מפגינה את המחויבות העזה של ארה"ב לזכות הריבונית של אוקראינה להגן על עצמה", נמסר מהשגרירות בקייב.

אתמול נמסר כי גם שלוש המדינות הבלטיות - ליטא, לטביה ואסטוניה - יחלו לספק טילים ג'אוולין נגד טנקים וטילי כתף מדגם סטינגר נגד מטוסים, וזאת אחרי שהממשל האמריקאי נתן אור ירוק למהלך. "לאור הגדלת הלחץ הצבאי מצד רוסיה בתוך אוקראינה ובסביבתה, המדינות הבלטיות החליטו להיענות לדרישות האוקראיניות ולספק סיוע הגנתי נוסף", נאמר בהודעה המשותפת.