לאורך ההיסטוריה היו דמויות גדולות ממדים שזכו לפרסום נרחב, בהן גוליית הפלשתי, דמות מקראית של גיבור גדול ממדים מהעיר הפלישתית גת, שלחם בישראל בימיו של שאול המלך והוכרע על ידי דוד; ועוג מלך הבשן, דמות מקראית מתקופת נדודי ישראל במדבר, שנלחם מול בני ישראל באדרעי המקראית.

עוג בן תקופתנו נולד כתינוק רגיל, בלידתו הוא שקל שלושה קילוגרמים ו־600 גרם. שישה חודשים לאחר לידתו הגיע משקלו ל־30 קילו. בגיל 18 חודשים הוא שקל 62 קילו, והוא המשיך לגדול בקצב מהיר עד שבגיל 8 הוא שקל 88 קילו והתנשא לגובה 183 ס"מ. כפות ידיו היו הגדולות ביותר שתועדו מעולם. גדילתו המואצת נבעה מגידול בבלוטת יותרת המוח, ששיבש והגביר את פעילותה.

הוא היה בנם הבכור של הוריו, שתי אחיותיו שנולדו אחריו היו בגובה ובמשקל רגילים. הוא לא הפסיק לגדול מעולם, ונאלץ להיעזר בקביים, משום שגובהו הקשה עליו ללכת. כאשר הוא הגיע לגיל 20, נאלץ אביו לשנות את מבנה המכונית המשפחתית ולפרק את מושב הנוסעים הקדמי כדי שבנו יוכל לשבת בנוחות. עד מהרה הוא ניצל את גובהו לצורך מסע פרסומת לנעליים שבמסגרתו ביקר ביותר מ־800 ערים
ו־21 מדינות. הוא נחשב סלבריטאי אמריקאי, והופיע גם בקרקס.

בתקופת השיא היה משקלו 222 קילו. אורך כף היד שלו הגיע ל־32.4 ס"מ, והתזונה היומית שלו כללה כ־8,000 קלוריות. הוא מת בגיל 22 בגלל זיהום באחת מרגליו. בהלווייתו השתתפו 40 אלף איש. הוא נקבר בארון שמשקלו היה חצי טון, ונשאו אותו 18 סבלים.

אתם מוזמנים לגלות: מי האיש?

פתרון החידה הקודמת: הקומיקאית האמריקאית פורצת הדרך, שהמופע שלה כלל לראשונה שימוש בטכניקת שלוש המצלמות, היא השחקנית לוסיל בול