פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים הדסה, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לטענה שהפכה רווחת בתקשורת ובציבור כי גל האומיקרון, שבו החלואה הקשה אינה גבוהה, מסמן את סיומה של מגפת הקורונה.

"לא תם הטקס, המצב כרגע בבתי החולים הוא של עומס, לצערי זה יכול להוליך לטיפול תת מיטבני לחולים. בהדסה יש מעל ל-150 חולים עם קורונה מאושפזים. הצוות חסר. אנחנו עוד לא שם כי אני מעריך שעוד שבועיים-שלושה יהיה עומס, אפילו מתגבר בשבוע-שבועיים הקרובים, עם יכולת מוגבלת לתת מענה", פתח פרופ' מבורך את דבריו.

"אומיקרון זו מחלה אחרת לגמרי, היא בפירוש מחלה יותר קלה לרוב האנשים. לרוב האנשים המחלה יותר קלה, רק אתמול בערב הייתי בקשר עם המיון לגבי חולים שהיה להם מחלה קשה ונזקקו לאשפוז ולטיפול מיוחד. אלה במיוחד אנשים עם מחלות רקע, מבוגרים, אנשים שלא חוסנו. יש הרבה מאוד מאלה שמגיעים לבי"ח וזקוקים לטיפול", הוסיף.

על דבריו של שר האוצר ליברמן, לפיו האומיקרון הוא מעין שפעת, השיב: "אני לא חושב ששר האוצר קלע או שר החינוך. מבחינת הערכה רפואית לא הייתי קופץ להערכות של השרים, מבחינה רפואית כל העולם לא ידע במה מדובר ואז החלו להגיע דיווחים מדרום אפריקה ואנגליה, כולם התכוננו לתסריט בעייתי. לכן צריך לשנות ולהשתנות ולהתמודד. אבל הסיפור לא נגמר, אנחנו רק השבוע נגיע לשיא שלו. חלק מהאנשים זקוקים לאשפוז. חלק בוודאי צריכים טיפול רפואי".

"אנשים לא יגידו בפה מלא, אבל כשאני רואה בבתי חולים שונים שיש אחות לכל 15-10 חולים בלילה היא לא תוכל לתת מענה כמו לעומת ימים רגילים שמספר האחיות פר חולים הרבה יותר טוב. יש לנו היום בהדסה מעל 200 אחיות ואחים חסרים בגלל שיצאו לבידוד או חלו. אני מכיר את הנסיבות של הצרכים הרפואיים, הם צריכים מענה לכל המצוקות שלה. בתקופה הזאת המענה שאנחנו יכולי לתת הוא פחות טוב", הוסיף.

על האפשרות לביטול התו הירוק אמר: "הסיבה לתו ירוק הייתה לתת סביבה בטוחה להדבקה לדעתי זו הסיבה העיקרית והמשנית לעודד חיסונים. אני חושב ששתי הסיבות כבר לא חזקות מספיק. בסופו של דבר שני הדברים האלה... הייתה אולי עלייה מסוימת בחיסונים, אבל היום יודעים לצערי שהנדבקים באומיקרון הם מחוסנים ולא מחוסנים, למרות שהתוצאה של הדבקה של מחסונים הרבה יותר טובה"

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm