ב"כלכליסט" פורסם הבוקר (ראשון) חלק נוסף בתחקיר האזנות הסתר במשטרה, והפעם נטען כי אנשי חטיבת הסיגינט של המשטרה פלשו, באמצעות תוכנת פגסוס של NSO, למכשירים הניידים של שלושה ראשי רשויות. השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לטענות.

בפתח דבריו נשאל בר לב האם ידע על העניין, והשיב: "ברור שלא, אני גם לא יודע אם זה היה. מדובר על אירוע מ-2016. מה שאני כן יכול לומר לכם זה שבארבעה-חמישה ימים האחרונים אגף החקירות של משטרת ישראל הפסיק לעסוק בפשיעה. כל מה שהוא עוסק בו זה באירועים שמתפרסמים בכלכליסט מדי יום. כל האירועים שפורסמו, מה שאפשר היה להצליח להבין במה מדובר, המשטרה בדקה והם התבררו כלא נכונים. היועמ"ש בדק את כל האירועים שפורסמו עד יום חמישי שעבר והם התבררו כלא נכונים". 

"היועמ"ש אמר שמהבדיקה שלו המשטרה פועלת על פי חוק. הוא אמר שייתכן כי בעבר היו מקרים שחוקר כזה או אחר פעל בניגוד לחוק, אך לא מצא עדות לזה. הוא לא אמר שקרו מקרים כאלה. כל המקרים שנבדקו הם פשוט לא נכונים. זה עדיין לא פוסל את האפשרות שבעבר הרחוק או הקרוב חוקר כזה או אחר פעל בניגוד לחוק, ולכן הוא מינה ועדה שתבדוק האם היו מקרים שבהם חוקר פעל בניגוד לחוק", הוסיף. 

כשנשאל האם אין צורך בבדיקה של גוף חיצוני, השיב בר לב: "כל אישור ניתן על ידי נשיא בית משפט מחוזי או סגן נשיא בית משפט מחוזי שבקיאים בנושאים האלה. זה לא שופט מנומנם שחותם באמצע הלילה ולא יודע על מה הוא חותם. אלה שופטים בכירים. למיטב ידיעתי, הם ידעו מה הטכניקה, והם יודעים באילו חלקים אסור למשטרה להשתמש. זה נבדק בתקופה האחרונה". 

לאחר מכן נשאל מדוע היועמ"ש תוחם את זמן החקירה לשנים 2020-2021, והשיב: "שאלה מצוינת. הוא לא תחם, מה שהוא אמר, וזה וידאתי איתו אתמול בערב, זה שצריך קודם לבדוק את השנתיים האחרונות משום שאם קרה אירוע כזה או אחר בניגוד לחוק, סביר להניח שאותו גורם שעשה זאת נמצא עדיין במערכת. לכן, הדחיפות היא לא לעסוק באירוע שקרה ב-2016. מהשיחה שהייתה לי איתו אין ולא תהיה מגבלה על המשנה ליועמ"ש ללכת ולבדוק גם אחורה אירועים כאלה ואחרים, אבל הדחיפות העליונה היא לוודא שבשנתיים האחרונות לא אירעו מקרים כאלה. אם חס וחלילה אירע מקרה כזה, אז להעמיד לדין ולשפוט". 

על תקיפת פעילי השמאל בשטחים בסוף השבוע, אמר בר לב: "הייתה עוד קפיצת מדרגה מאוד חמורה בטרור של מתנחלים קיצוניים. ייתכן שחלקם לא מתנחלים והם מגיעים ממקומות אחרים. מה שקרה אתמול, וראינו את זה כולנו בצילומי הווידאו, הוא שמדובר בהתארגנות. מכיוון שברור מהתמונות שמדובר בהתארגנות של קבוצת טרור, בראייה שלי, גם שב"כ נכנס לחקירה כדי לזהות ולגלות מיהי קבוצת הטרור שפועלת בצורה הזו".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm