הצוות הרפואי של בית החולים איכילוב קיים היום (ראשון) עצרת מחאה בעקבות האירוע החמור שהתרחש בסוף השבוע, במהלכו הותקף רופא על ידי בעלה של מטופלת. העצרת התקיימה ברחבה של בית חולים ליס. החשוד בתקיפה, גבר בן 37 מיהוד, נעצר לאחר שדווח כי תקף באגרופים את הרופא והיכה בארונות לציוד רפואי ביום שישי האחרונן.

במהלך העצרת, אחד הנואמים אמר: "אלימות פיזית הפכה לשיגרה בבית החולים. כולכם פה עובדים בבית החולים ומכירים את המציאות, אנחנו לא חוסכים בשעות עבודה, ויתרנו על זכויות בסיסיות. אין לנו חופשות, אין לנו סופי שבוע, אנחנו כאן 24/7 ונותנים את הכל. אנא מכם - תנו לנו להמשיך לעבוד בלי איום פיזי על חיינו".

רעות, חברת ועד הבית חולים הוסיפה: "ב-2017 התכנסה ועדה למיגור האלימות של משרד הבריאות, הם המליצו כל מיני המלצות, הקמת ועדה למיגור אלימות, מינוי ממונה לנושא, הוספת הנושא לסקר חווית המטופל, הוצאת דו"ח שנתי, פיתוח חומרי הדרכה. משהו מזה עוזר לנו ב-12 בלילה במיון? מגן עלינו? אנשים מרימים יד על רופאים, זורקים כיסא. המלצות נוספות, כמו למשל להציב שוטר בכניסה, קביעת זמן מקסימלי על קריאה של אלימות, החמרת ענישה, משהו מזה מומש? מישהו יודע כמה זמן לוקח להם להגיע כשרופאה סגורה שעתיים בחדר ומחכה לניידת?".