בדרך כלל אני לא אוהב משחקי מחשב שעוסקים בלולאות זמן, בעיקר כי לרוב זה אומר שאתם צריכים לחזור על אותם מטלות שוב ושוב, מה שגורם לי לאבד עניין, אבל המשחק החדש DeathLoop שינה את חוקי הז'אנר וזה עובד בצורה מצוינת.

מדובר במשחק יריות מגוף ראשון, אותו פיתחו Arkane Studios והוא מופץ על ידי Bethesda Softworks, עבור PC ו-פלייסטיישן 5. 

המשחק מתרחש באי מסתורי, דוגמת הסדרה "אבודים", שבו מתרחשים אנומליות בזמן, אותם צוות מדענים למד לרתום לרצונותיו ולגרום ליום לחזור שוב ושוב, כך שאין השלכות למעשים שלהם. תושבי האי, אנשים לא כל כך נחמדים, יכולים לבצע את זממם ולפרוק כל עול (ואפילו למות), רק להתעורר ולגלות ששום דבר לא באמת קרה.

אתם תיקחו על עצמכם את התפקיד של קולט, מתנקש שרמנטי שנתקע בלולאה והדרך היחידה שלו לצאת ממנה היא לחסל שמונה מטרות המפוזרות ברחבי האי לפני שהשעון יגיע לחצות. אם לא תהרגו את כולם לפני שהיום ייגמר זה כאילו לא עשיתם שום דבר. אותו דבר אם אתם מתים לפני שהשלמתם את המשימה – היום יאתחל את עצמו וכך גם הציוד שלכם.

עד כאן ששמעתי על המשחק לראשונה מאוד דאגתי, לרוב שמשחקים מבקשים ממך לאתחל שוב ושוב את אותו השלב זה הופך מהר מאוד למתיש. אבל כאן המפתחים יצרו מנגנון מאוד ייחודי כדי לוודא שלא תיפלו למלכודת הזו, כשהדבר החשוב ביותר הוא שלולאת המוות לא קצובה בזמן ואתם בוחרים מתי ואיך להתקדם.

כל יום מחולק לארבע תקופות של בוקר, צוהריים, אחר הצהריים וערב, והמעבר בין ארבעת המחוזות של האי  גורם לזמן להתקדם. כל ההתנהלות של תושבי המקום, בעיקר המטרות, משתנה בהתאם לשעה שהשחקן נכנס למחוז ובהתאם לפעולות שהשחקן יבצע במחוזות אחרים. מדובר בהמון ניסוי וטעייה עד שתדעו איך להביא כמה שיותר מהמטרות לאותן מחוז באותה תקופת שעה, ויש יותר מדרך אחת לסיים את המשימה.

הדמות שלכם מאוד מגוונת ויכולה להשתמש בהתקפות תוך כדי התנגבות, פארקור, גאדג'טים שונים ורובים מגוונים. אבל עיקר המשחק הוא בלשי וידרוש המון קריאה ולמידת דפוסי הפעולה של המטרות. חוץ מהדמות שלכם יש דמות נוספת שזוכרת את אירועי היום שעבר והיא ג'וליאנה, שמנסה למנוע מכם לעצור את הלולאה ואף מדרבנת דמויות נוספות לתקוף אתכם.

הדמות של ג'וליאנה היא דוגמה נוספת לחדשנות שהמשחק מציג, הפעם בדמות האונליין. יש לכם את הבחירה לאפשר לשחקנים אנושיים אחרים, שמשחקים ברשת, לקחת שליטה על ג'וליאנה ולנסות למנוע מכם להצליח במשימה – רעיון מעולה שמבוצע בצורה יוצאת מן הכלל.

לסיכום DeathLoop הוא משחק ססגוני עם עיצוב מדהים שמחזיר אותנו לשנות השישים העליזות, ומנצל בצורה נהדרת את הכוח של כרטיסי המסך החדשים ואת ה-PS5, אבל מצטיין דווקא במשחקיות פורצת דרך בז'אנר שכל כך קל ליפול בו. עותק המשחק התקבל על ידי עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק "DEATHLOOP" בישראל.