שרי הממשלה הצביעו היום (ראשון) בעד ההחלטה להקים ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט, באישורו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. העיתונאי רביב דרוקר ("המקור") שחשף את הפרשה בפברואר 2017, שוחח על כך עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM.

"אני חושב שהמנדט העיקרי הוא לחקור פעם אחת ולתמיד את הסיפור הזה של האישור למצרים, להבין מה היה שם באמת - גם אם לא נדע הרבה, הכול יהיה מאחורי דלתות סגורות, אולי נקבל רק דו"ח בסוף. הדבר המרכזי הוא להבין האם מה שהניע את נתניהו היו שיקולים ענייניים, או שיש איזה משהו אחר שאנחנו לא יודעים עליו", אמר.

לדבריו, כל מי שחולם על דן הראל שמגיע להעיד בשידור חי - זה לא יקרה כמובן, "הכול יהיה חסוי. עד שיגמרו את העניין הזה יהיה מאוד קשה, אבל אני חושב שיהיו גם מסקנות חשובות על תפקידו של סוכן. יש הרבה שאלות נורא חשובות שלא מעניינות את רוב הציבור, אבל השאלה הגדולה מכולם היא האם היה באמת איזה סוד גדול שבגללו לא היו צריכים לגלות לרמטכ"ל על רכישת הצוללות". 

בהמשך טען דרוקר כי בגלל שזאת ועדת חקירה ממלכתית, נתניהו יהיה חייב לבוא להעיד, אם יוזמן. לטענתו: "זו תהיה העדות החשובה ביותר שתהיה בפני הוועדה ונתניהו לא יוכל להגיד שהוא לא רוצה לבוא. במקרה הזה, כל מי שמוזמן - יהיה חייב להגיע".

"עם זאת, אם אתם שואלים אותי מי האדם שהכי הייתי רוצה לשבת איתו חמש שעות על הסיפור הזה, הוא מיקי גנור. אין ספק שהוא המפתח להכל, הוא יודע הכול, כל מה שניתן לאמץ מהדברים שלו - זה זהב. משהו בכל סיפור שלו צריכים עדיין לפצח, אבל אני לא יודע אם הייתי מצליח. אני לא יודע אם יש ועדה בעולם שיכולה להצליח בכך", הוסיף.