בשבועות האחרונים סקרנה את הציבור הישראלי השאלה מה קרה לאיש הטלוויזיה הוותיק יגאל שילון, והערב (ראשון) נחשפה התשובה לאחר שידור הסרט הדוקומנטרי אודותיו בהגשת ארז טל. בסרט, ששודר בקשת 12, נחשף כי בעקבות נפילה שעבר בביתו, שילון איבד את היכולת לתפקד פיזית.

"קמתי להשתין, מעדתי והחזקתי. מצאתי את עצמי על הרצפה והראש נפתח. כולי הייתי בדם", נזכר שילון. כתוצאה מן התאונה הפך לנכה ברוב גופו, דבר שגרם לו, לדבריו, לחוש בושה גדולה: "אני התחבאתי, מאוד התביישתי. בבית החולים קנו לי כובע כדי שלא יזהו אותי. לא רציתי שאנשים ירכלו עליי". 

יגאל שילון לאחר התאונה (צילום: צילום מסך ערוץ 12)
יגאל שילון לאחר התאונה (צילום: צילום מסך ערוץ 12)

"אני כבר שנה וחצי לא בכיף, מצד שני אני חי. אני רואה כדורגל ורואה סדרות טובות. הגוף שלי מת. אני לא הולך ועובר למיטה עם מנוף. לא הייתי שנה וחצי בשירותים", חשף שילון. 

שילון סיפר מדוע לאחר שנה וחצי הסכים להיחשף ולהתראיין: "אני רוצה לדבר על דברים אחרים, לא רק על כמה שכואב לי וחרא לי. לדבר על טלוויזיה". 

עוד סיפר שילון כי הוא משתמש במשככי כאבים רבים על מנת להקל על סבלו: "יש לי את כל סוגי הכאבים, מהכתפיים ועד הרגליים. אני לא זז. אחת הבעיות המרכזיות היא שאני לא יכול לנהל את עצמי". 

יגאל שילון במהלך השיקום בבית החולים (צילום: צילום מסך ערוץ 12)
יגאל שילון במהלך השיקום בבית החולים (צילום: צילום מסך ערוץ 12)

"אני זוכר את הפעם הראשונה ששתיתי מכוס. זה היה מפחיד", שיתף שילון. "בכל פגישה עם גורם רפואי שאלו אותי אם נפגשתי עם פסיכולוג. אמרתי שאני לא מאמין בדבר הזה. אולי אני חשוך. יש רגעים בלילה שכואב לי, אני מחכה לבוקר. אבל דיכאון? ממש לא", הסביר. 

בהמשך, חשף קטע וידאו שצולם מתוך מיטתו במחלקת השיקום בבית החולים, בו אמר: "אני נפלתי. אני בתחת. אני לא יכול כמעט לזוז. המוח שלי עובד, יותר מדי. היידיים עובדות ונותנות קצת תקווה. אני חושב הרבה ואני לא ידע לספר למי, על מצבי, דקה ביום".  

הבוקר התראיין יוצר הסרט, ארז טל, לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר: "לפני שנה יגאל צלצל אליי, וביקש שאעשה עליו סרט. שם הוא הסביר לי מה קרה. שנתיים הוא באמת הסתתר, כי הוא אמר שלא רצה שיגידו כמה הוא מסכן. יגאל אמר לי 'אני בעצם מת, רק המוח חי".