שר החוץ יאיר לפיד נועד עם השר הפלסטיני לשעבר לעניינים אזרחיים והאדם המקורב ביותר לאבו מאזן, חוסיין א-שייח, כך אישר הערב (ראשון) א-שייח בחשבון הטוויטר. בהודעה כתב: "דנו בנושאים פוליטיים ובילטרליים. הדגשתי את הצורך באופק פוליטי".


א-שייח נבחר לוועד המרכזי של פת"ח ב-2009 ועמuד בראש הרשות הכללית לעניינים אזרחיים מאז 2007. בתפקיד זה, הוא משמש כאחד מאנשי הקשר העיקריים עם הרשויות הישראליות בנושאים אזרחיים/כיהן בעבר כשר לתיאום עניינים אזרחיים בין השנים 2013-2019. בנוסף, הוא משמש כאיש הקשר העיקרי של הממשלה הפלסטינית במנגנון לשיקום רצועת עזה.

הפגישה עם א-שייח התקיימה לאחר הדיווחים שלפיד נועד מוקדם יותר החודש עם ראש שירותי המודיעין הפלסטיני, מאג'ד פרג'. על פי הדיווחים, בפגישה נידונו נושאים כלכליים וביטחוניים, ובראשם התיאום הביטחוני בין הצדדים. כמו כן צוין כי הפגישה לא עסקה בנושאים מדיניים. 

כזכור, בסוף חודש דצמבר שר הביטחון בני גנץ נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בביתו בראש העין. השניים דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק. גנץ עדכן את יו"ר הרשות הפלסטינית, כי בכוונתו להמשיך לקדם צעדים בוני אמון בתחום הכלכלי והאזרחי, כפי שסוכם בפגישתם הקודמת. כמו כן, שר הביטחון הדגיש את האינטרס המשותף בחיזוק התיאום הביטחוני והשמירה על היציבות הביטחונית, ומניעת טרור ואלימות.