שלמה פרסוף התגייס לגולני לפני כשנתיים, וביום הגיוס ליוו אותו ללשכה בני משפחתו, ובהם אחיו התאום עקיבא, שקיבל פטור משירות עקב היותו בעל צרכים מיוחדים.

עכשיו הגיע תורו של עקיבא לשרת את המולדת. לאחר שהשתתף במשך כתשעה חודשים בתוכנית "גדולים במדים" לשילוב בעלי מוגבלויות בצה"ל, הוא התנדב לשרת כטכנאי מערכת כיפת ברזל, דרך מערך המתנדבים בחיל הלוגיסטיקה. באירוע מרגש נסגר המעגל המשפחתי: שלמה הגיע למעמד הענקת פנקס החוגר לעקיבא.

"לי ולאחי התאום הייתה תחרות כשהיינו ילדים - מי יעשה מה קודם", סיפר עקיבא. "מאז שאני זוכר את עצמי חלמתי להתגייס לצבא ולתרום למדינה. אחי התאום שלמה התגייס כלוחם בחטיבת גולני, ואני הגעתי לטקס ההשבעה שלו בכותל ובהמשך התנדבתי כטכנאי בכיפת ברזל בחיל האוויר, שבו מקבלים אותי כאדם וכחייל רגיל. אני יודע לעשות מה שכל חייל אחר עושה, ולפעמים גם טוב יותר".

האח שלמה סיפר בהתרגשות: "כשראיתי את אחי על הרחבה ידעתי שהוא מגשים חלום והרגשתי גאווה עצומה. כבר ביום הגיוס שלי לגולני הייתה לי תקווה גדולה שיגיע היום שבו אלווה את אחי". ההורים הגאים סיפרו: "אנחנו רוצים להודות ל'גדולים במדים' ולצבא על המאמץ הגדול שהם משקיעים בשילוב חיילים עם צרכים מיוחדים. זה לא מובן מאליו".

סא"ל מ', מפקדו של עקיבא ומפקד מתנ"ם (מרכז תחזוקת נשק ומערכות), ציין: "עקיבא נותן השראה לכולנו ומוכיח שניתן להתגבר על קשיים ולתרום משמעותית לביטחון המדינה".

רס"ן עינב לקט, רמ"ד מתנדבים בחיל הלוגיסטיקה: "המתנדבים מגיעים לצה"ל וגורמים לנו להיות מפקדים טובים יותר". רס"ן מאור כהן, רמ"ד שירות ייחודי ביחידת מיטב, מספר כי בצה"ל משרתים כ־2,000 מתנדבים בשירות סדיר, וכמה מהם אף בקבע. "אנחנו שמחים על גיוסו של עקיבא, שמצטרף אל יותר מ־100 מתנדבים שהתגייסו רק בשבוע האחרון".