לפני כשלושה שבועות הגישה קבוצת תושבים בשכונת נווה שאנן בתל אביב מכתב התראה לפני נקיטת הליכים נגד משטרת ישראל ועיריית תל אביב, בטענה ל"מדיניות מפלה, שהופכת את השכונה למוקד של פשיעה חמורה, זנות וסחר בסמים".

התושבים יצאו בקמפיין מימון המונים לצורך הגשת עתירה לבג"ץ, עברו מבית לבית, חילקו עלונים לבעלי העסקים באזור, קידמו קמפיין ברשתות החברתיות, ואף ערכו ערבי התרמה טלפוניים. התושבים הצליחו להגיע ליעד שעמד על 85 אלף שקל, והם מרכזים מאמצים אחרונים לגייס סכומים נוספים כדי להגיש את העתירה. נתי בירמן מה־נעים, מנכ"ל משותף בארגון "תנועה ישראלית", המסייע לתושבים, אמר: "כדי להשפיע באופן משמעותי על מוקדי קבלת ההחלטות, יש צורך בהתארגנות אזרחית חכמה, והמאבק של תושבי נווה שאנן הגיע לאבן דרך משמעותית המוכיחה את יעילותה". 

ממטה המאבק "דרום ת"א בקריז" נמסר: "העתירה תוגש, ואנחנו מצטערים שעיריית תל אביב ומשטרת ישראל לא מבצעות את תפקידן. הן מעדיפות פעולות ראווה נקודתיות עם תוצאות מוגבלות, במקום להיאבק בנחישות בפשיעה החמורה עד ל'ייבוש הביצה'. נראה שהמשטרה והעירייה בוחרות בדרך הקלה ומבצעות פעולות שכל תכליתן להיטיב עם הסטטיסטיקה כדי לצאת ידי חובה. העובדות הן שגם היום ממשיכים לפעול בגאון מספר כנופיות פשע, עשרות בתי בושת ומספר גדול של סוחרים, המפיצים סמים שמגלגלים אנשים למוות בטוח ברחובותינו. כל אלה מטילים אימה על התושבים והופכים את חיינו לקשים מנשוא. נוח למשטרה ולעירייה לטאטא את כל תחלואות העיר לאזור המוחלש של דרום תל אביב".

העירייה והמשטרה דוחות על הסף את טענות התושבים. בתשובה למכתב ההתראה, השיבה עיריית תל אביב-יפו: "העירייה מודעת לאתגרים הרבים במישור שמירת הסדר הציבורי ומניעת ביצוע עבירות בשכונת נווה שאנן, ומקדישה משאבים רבים להגברת הביטחון האישי באזור. הטענה שלפיה אכיפה לא מתבצעת היא חסרת שחר, וההפך הוא הנכון. בשכונה נפתחה שלוחה לטיפול בדרי רחוב, תוכנית טיפול בנשים במעגל הזנות, מרכז סיוע לקהילה הזרה ועוד", ממשטרת ישראל נמסר: " פיקוד התחנה והמרחב משקיעים משאבים רבים במיגור התופעות, ומדובר בתהליך סיזיפי ומתמשך. אפשר להבין את תחושת התושבים, אבל בניגוד לנטען, בשכונה מתבצעת אכיפה יומיומית, הכוללת מאות דוחות, מעצרים ועיכובים לסוחרי סמים, צרכני זנות, חשודים בעבירות שונות, החרמות אלכוהול ועוד".