יו"ר ועדת החוקה של הכנסת ח"כ גלעד קריב הודיע היום (שני) כי התו הירוק לא יוארך עוד בוועדה ללא הצדקה אפידמיולוגית. הוא הוסיף: "כל הגבלה לפי חוק הקורונה הגדול צריכה להיעשות על בסיס הצדקה אפידמיולוגית ולא כאמצעי חינוכי".

קריב אמר את הדברים בדיון בו אישרה הוועדה את הארכת הגבלת ההתקהלות העומדת על 50 בני אדם במבנה, למעט במקום בו פועל תו ירוק, עד ל-1.2.22. בכך יותאם תוקף ההגבלה למועד כלל הגבלות המרחב הציבורי והפרטי - לרבות הגבלות התו הירוק. 

היו"ר קריב אמר במהלך הדיון: "הקריאה בימים האחרונים מקרב שרים בממשלה ומקבינט המומחים לבחון אם בעת הזו יש הצדקה לשימוש בתו הירוק, הזו מגיעה אחרי קריאה של חברי הוועדה לרבות קריאה שלי, לבחון האם יש הצדקה אפידמיולוגית בריאותית להמשך השימוש בתו הירוק.

הוא הדגיש: "אנחנו עומדים על כך שכל הגבלה לפי חוק הסמכויות צריכה להיעשות על יסוד הצדקה אפידמיולוגית עדכנית ולא משאירים הגבלות כאמצעי חינוכי. במקום בו אין הצדקה אפידמיולוגית ברורה אי אפשר להותיר את ההגבלות. מאוד יכול להיות שכעת אין הצדקה ותהיה כזו בעוד חודש. אנחנו יודעים לשנות דברים במהירות.

"בשבועות האחרונים לא קיבלנו את חוו"ד הכתובה שביקשנו להצדקה האפידמיולוגית לתו הירוק. אני מתריע שמונה ימים לפני שתחזרו לוועדה פעם נוספת עם התקנות, שאם תחדשו את התו הירוק הוא לא יאושר בוועדה אלא אם תהיה חוו"ד כתובה מבוססת אפידמיולוגית. לאור הקולות שנשמעים בקרב השרים וקבינט המומחים יכול להיות שטוב תעשה הממשלה אם תשעה את התו הירוק לעת הזו בנתונים הנוכחיים".  

התקנות אושרו בתמיכת היו"ר ח"כ קריב וח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד).