נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, מרים נאור, הלכה הבוקר (שני) לעולמה בגיל 74 וזכתה להספדים רבים מכל קצוות הקשת הפוליטית. יו"ר הציונות הדתית, ‏ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, חרג מהקו הממלכתי ובראיון ל'גלי ישראל' העדיף לבקר את פועלה של נאור בחריפות.

"אשתף אתכם בדילמה של הצוות שלי: מצד אחד כביכול מן הראוי להיות ממלכתי ולספוד לה, מצד שני מה לעשות, אני לפחות - אזכור את מרים נאור כמי שהתעקשה להרוס את הבתים בעופרה ובעמונה ובנתיב האבות", אמר סמוטריץ'.

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, הגיב בזעם לדבריו של סמוטריץ' וצייץ: "הבחירה של סמוטריץ׳ להשמיץ את נשיאת בית המשפט נאור דקות ספורות אחרי מותה היא שיא חדש של שפלות בחיים הציבוריים בישראל. הוא ומפלגתו לא יעצרו עד שיהרסו כל סממן של ממלכתיות וחיים משותפים במדינה".

מסמוטריץ' נמסר בהמשך: "מכבד את זיכרה של גברת נאור ז"ל ומשתתף בצער הגדול של המשפחה. עם זאת אני מסרב להצטרף לצבועים שמתעלמים מהמחלוקות העמוקות שהיו למחנה הלאומי עם פסיקותיה. אי אפשר להיאבק באקטיביזם השיפוטי ובעיוותים הערכיים והמוסריים הקשים של מערכת המשפט ואז להלל את מי שהיתה נשיאת בית המשפט העליון, לשבח את תרומתה למשפט הישראלי, להציג אותה כמגדלור של צדק, ולהתעלם מפסיקותיה המקוממות בתחומים לאומיים רבים שלא היו בהם לא צדק ולא משפט.

אני כואב עם המתיישבים את ההרס הרב שהיא הייתה שותפה לו ועם המשפחות הרבות שנותרו פצועות בשטח, אותן אני מלווה יום יום בתהליך השיקום הקשה. אני כואב עם תושבי דרום תל אביב שמשלמים יום יום בגופם ובנפשם את מחיר פסילת חוקי המסתננים. אני כואב את הטלטלה הפוליטית שנכנסנו אליה עם ארבע מערכות בחירות, בין היתר בשל המחלוקות על חוק הגיוס שנפסל בצעד יהיר וטיפשי בבג"ץ.

למה בעיתוי הזה? לא יזמתי את ההתייחסות הזו. נשאלתי על כך בסופו של ראיון ארוך שעסק בנושאים אחרים ועניתי כפי שעניתי בפשטות, פשוט כי אני איש אמת שלא יודע לזייף. וזה מה שמוציא את לפיד מדעתו, כי אצלו אין דבר כזה אמת. הכל פוליטיקה, הכל פוזיציה, הכל סיסמאות נבובות. האיש לא יפספס הזדמנות לעשות סיבוב ציני על זכרה של נאור ולהכפיש שוב את הציונות הדתית. אפשר לכבד ולחלוק. אפשר להיות ענייני ולא לטשטש עמדות. אמשיך לדבוק בדרך העניינית הזו, והאמת תורה דרכה".