מהלך ייחודי של הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית לציון יום השואה הבינלאומי החל ב 27/1 מזמין אנשים מרחבי העולם להעלות לסטורי שם של אחת או אחד מבין ששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה. הקמפיין הבינלאומי ששמו ״לכל שם יש איש״, נועד להנציח את זכרם של קורבנות השואה דרך האנשים שייקחו חלק בקמפיין ולהנחיל לדור הצעיר את זיכרון השואה דרך הפעילות ברשתות החברתיות.

יום השואה הבינלאומי מצוין מדי שנה ב- 27 בינואר, התאריך שבו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ מדי הנאצים. כל אחד מהאנשים שיצטרפו לקמפיין העולמי יעלה ביום השואה הבינלאומי סטורי עם פילטר מיוחד, שבו הוא יוסיף את שמו של אדם שנרצח בשואה ובכך ינציח את זכרו ברבים. את הפילטר לסטורי ניתן למצוא בקישור הבא: בעמוד האינסטגרם של הסוכנות היהודית: https://www.instagram.com/jewishagency.il/

לקראת יום השואה הבינלאומי נפגש יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו״ר הסוכנות היהודית בפועל, יעקב חגואל, עם ניצולת השואה מריה קרופייבסקי, אשר אביה ישראל ניסמן ז״ל נרצח בידי חיילים נאצים ביולי 1941 בצ׳רנוביץ. במהלך המפגש סיפרה מריה שהיא הייתה בבטן אמה כאשר אביה נרצח והיא לא זכתה להכירו.  היא נולדה מספר חודשים לאחר מכן, בדצמבר 1941, בגטו בצ׳רנוביץ ושם חיה יחד עם בני משפחתה ושתי משפחות נוספות בחדר אחד קטן, בתנאי עוני קשים. מריה שרדה את השואה ולימים נישאה והקימה משפחה באוקראינה. לפני שבע שנים נפטר בעלה והיא עלתה ארצה וכיום היא מתגוררת בבית עמיגור ע״ש יוסף ווילף בתל אביב. אלפי ניצולי שואה מתגוררים בבתי עמיגור, חברת הדיור הציבורי של הסוכנות היהודית, וזוכים לליווי ותמיכה בכל תחומי החיים.

חגואל: ״הקמפיין באינסטגרם הוא עוד צעד בהנחלת זיכרון השואה לדור הצעיר דרך הרשתות החברתיות. לצערנו הרב אנו רואים שבד בבד עם התגברות תופעת האנטשימיות בעולם, חלה עלייה בניסיונות להכחיש את השואה ולסלף את הזוועות שהתרחשו בה. אני קורא לכל הממשלות בעולם לפעול לשימור זיכרון השואה ובו בזמן, לדאוג לביטחונן של הקהילות היהודיות, כדי שכל יהודי בכל מקום בעולם יוכל לקיים את החיים היהודיים ללא חשש״.

מנכ״לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ: ״ניצולי השואה הולכים ומתמעטים ואין מי שיספר על זוועת השואה. במקביל לקמפיין שנוביל ברשתות החברתיות, נקיים ביום השואה הבינלאומי ובמהלך השנה כולה מגוון פעילויות חינוכיות באמצעות מאות שליחים הפרושים בקהילות היהודיות, על מנת להנחיל את זיכרון השואה לצעירים ולבני נוער ברחבי העולם ובישראל״.

אנו מזמינים אתכם להיות חלק מהקמפיין העולמי, לספר את הסיפור של קורבנות השואה ולהעביר אותו הלאה. בתוך הפילטר תוכלו להנציח שם של קרוב משפחה שנספה בשואה או לקבל שם של אחת או אחד מקורבנות השואה מתוך מאגר השמות של יד ושם

בין האנשים שכבר הצטרפו לקמפיין: מאור בוזגלו, עדן חסון, ערן זהבי, מורן אטיאס, ניב סולטן, מיה דגן, סמיון, איציק זוהר, אלונה טל, דפנה לוסטיג, ליאור נרקיס, סופיה מצ׳טנר, דורית רבילס, מירב פלדמן, נרקיס, רוסלנה רודינה, קווין רובין, רון שחר, עדי שילון, זיו שילון, לאון שניידרובסקי, סיוון קליין, לאה שנירר, ירדן אדרי, אדל בספלוב, אייל ברקובר, עמנואל לוי, דין מירושניקוב ואן זיוי.

הצטרפו גם אתם להנצחת זכרם של הנספים ותייגו את הסטורי שלכם תחת ההאשטג #יום_השואה_הבינלאומי.