"סכום הפיצוי על ימי בידוד יהיה גבוה מזה שפורסם": מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, שוחח היום (שני) עם ליאור רוזנפלד ברדיו צפון 104.5fm על הפיצויים במהלך שנת הקורונה שקיבלו האזרחים שבודדו, העסקים, העצמאיים וגם על מודל החל"ת השנוי במחלוקת.

על ההחלטה המדינית כן לפצות בעלי עסקים ועצמאיים על ימי בידוד, למרות שלא הוכרז סגר באופן רשמי, אמר שפיגלר: "זה צעד בכיוון הנכון, ובהחלט משמעותי. לגבי הדרישה של הביטוח הלאומי שהעצמאים יקבלו בטחון סוציאלי בשעת הצורך - אנחנו תומכים בזה".

עוד הוא אמר: "החוק מגדיר את הפיצוי גם לגבי שכירים, ויש תקרה במשק. אותו הדבר נותנים לעצמאים. מעבר לתקרה - זו החקיקה שלא רלוונטית לעניין דמי האבטלה". הוא המשיך: "גם עצמאיים יקבלו דמי אבטלה. לעניות דעתי הסכום יהיה הרבה יותר גבוה".

מוסד לביטוח לאומי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
מוסד לביטוח לאומי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

על תקופת החל"ת אמר: "הביטוח הלאומי הוא גוף מייעץ לממשלה. בכל הנוגע לביטחון הסוציאלי, לאורך כל הדרך אמרנו בעת פריצת המשבר, שצריך לדאוג לתושבים ולסייע להם. במהלך הדרך הביטוח לאומי תמיד אמר שצריך להעריך את פרקי הזמן של הזכאות לקבלת האבטלה במשך סדר גודל של חודשיים. בקשר לחל"ת - זה היה המודל היעיל ביותר ביחס לכל מדינות האחרות. הוא גם הוכיח את עצמו".

מנכ''ל המוסד לביטוח לאומי, מאיר שפיגלר  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
מנכ''ל המוסד לביטוח לאומי, מאיר שפיגלר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"יש דברים שטעינו בהם, נכון", הודה שפיגלר, "במהלך הדרך תיקנו כמדיניות. האופן שבו הביטוח הלאומי טיפל בתושבים קיבל חיזוק משמעותי מאוד".