הקואליציה והאופוזיציה סיכמו היום (שני) על דחייה של  הדיון הנוסף בחוק הגיוס במליאת הכנסת. בעקבות כך, גם ההצבעה על החוק תדחה.

כזכור, בשבוע שעבר נפל החוק במליאה בתיקו 54-54. חבר מפלגת רע"מ מאזן גנאים נעדר מהמליאה. חברת הקואליציה ממפלגת מרצ ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי, הצביעה נגד ועוררה את זעם הקואליציה. בסביבתה של חברת הכנסת אומרים כי החליטה להצביעה נגד בעקבות אירועי הנטיעות בנגב ובמחאה על חוק האזרחות. 

לאחר המפלה, הודיעו ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הביטחון, בני גנץ, ושר החוץ, יאיר לפיד, כי ביום רביעי הקרוב  הקואליציה תניח את הצעת חוק הגיוס מחדש עם בקשה לפטור מחובת הנחה. 

חוג הגיוס נועד לביסוס של מתווה חדש לגיוסם של תלמידי ישיבות ובוגרי מוסדות חינוך חרדיים, תוך עדכון יעדי הגיוס, הצבת יעד עלייה שנתי והגדרת השלכות כלכליות במקרה של אי עמידה בו. כמו כן, מוצע להפחית את הגיל הנדרש לקבלת פטור משירות סדיר לאחר דחיית שירות. בנוסף, מוצע לאפשר שירות סדיר מקוצר לצד השתתפות בהכשרה תעסוקתית ו/או שירות לאומי-אזרחי חלף השירות הצבאי.

בישיבת סיעת "יש עתיד", התייחס שר החוץ יאיר לפיד להעברת החוק ואמר: "אני נאבק על חוק הגיוס כבר עשר שנים. זה עולה כנראה או היום או בשבוע, הבא אני מאמין שזה יעבור. התקיימו שיחות עם כל הנוגעים בדבר. אני מאמין שיהיה לנו רוב אבל למליאה חוקים משלה.