מליאת הכנסת התכנסה היום (שני) כדי לדון בהצעת אי האמון "ממשלת מחדל הקורונה" שהגישה מפלגת הליכוד יחד עם מפלגת ש"ס ויהדות התורה. בתחילת הדיון החל ויכוח סוער בין חבר הכנסת יואב קיש לבין שר הבריאות ניצן הורוביץ. הדיון עלה לטונים גבוהים, כאשר ח"כ קיש תקף את הורוביץ בעניין תוספת האוצר לבתי החולים: "אתה מעז לקרוא לעצמך שר בריאות?, יש פה שר בריאות חלש".

בפתח דבריו, פנה חבר הכנסת יואב קיש להורוביץ: "מניח שאתה מעודכן שישראל מקום ראשון בתחלואה לנפש עם מעל 800 חולים קשה. אני מזכיר לך השר, שרק לפני שבוע נפתלי בנט שלח את אזרחי ישראל לקנות בדיקות קורונה ביתיות, וזה לאחר ששר הביטחון אמר שהן לא אמינות. אתם איבדתם שליטה על הקורונה, והשילוב של אובדן שליטה יחד עם החלטת שר האוצר, שהקורונה היא שפעת, זה שילוב מסוכן שיכול להוביל את ישראל למקום קשה מאוד".

לאחר מכן, תקף את השר בכך שאינו מבדיל בין התו ירוק לבידודים: "קראתי מזמן לבטל את התו הירוק. הוא אמור לייצר סביבה שבה אנשים צריכים להרגיש בטוחים שלא ידבקו, אין לכם את האומץ לקחת החלטות נכונות, אז אל תשקרו לציבור ותבטלו אותו. למה אתם מחכים? מה הקשר בין תו ירוק לבידודים? אתה שואל אותי מה ההבדל? אתה מעז לקרוא לעצמך שר בריאות? בושה".

"אתה יכול גם לברך את שרת התחבורה שהצליחה סוף סוף להוריד את בעיות הכבישים בישראל. זה מה שאתם עושים, לוקחים את כל הדברים שנכשלתם בהם ומציגים אותם כהצלחה גדולה. עשיתם אבל גדול למדינת ישראל. לא עשיתם כלום בגל הרביעי וזה עלה לנו ב-1,700 מתים וגם עכשיו, הלכתם לחיסון ארבע כאילו זה מתכון קסם ראיתם גם שזה לא קורה באף מדינה בעולם", הוסיף.

יואב קיש במליאת הכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת,נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יואב קיש במליאת הכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת,נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בהמשך, פנה שוב להורוביץ: "יש פה שר בריאות חלש, שלא יכול היה לקבל תוספת מהאוצר. המדינה קורסת ואתה עומד על תפקידך ולא עושה כלום? בתי החולים קורסים, למה אתה לא מתגבר, למה אתה לא מביא כסף מהאוצר? פשוט חוסר אחריות, ביזיון, ולצערי מי שמשלם אלה אזרחי ישראל. אני פונה למי שצופה בנו, אל תגיעו לבתי החולים, כי הם קורסים, הממשלה הזאת קורסת תחת הקורונה".

לאחר מכן, עלה שר הבריאות ניצן הורוביץ לדוכן המליאה והגיב לדבריו של ח"כ קיש: "מצחיק אותי שנושא אי האמון שבחרתם הוא תפקוד הממשלה בקורונה, שטוב לאין ערוך מתפקוד העלוב והמביש של הממשלה המושחתת שלכם. איך בן אדם אחד סובב את חוקי הקורונה, לא רק חוקי המשפט והתקשורת. אתם גם את הקורונה עשיתם מבחינה מגזרית, קיבלתם החלטות על פי האינטרסים שלכם".

"אצלכם איקאה הייתה פתוחה יותר ימים בשנה מבתי הספר, תתביישו לכם. הממשלה הקודמת פשטה את הרגל מכל בחינה, עד היום אנחנו מתקנים את הנזקים שאתם עשיתם. הכנסתם את אזרחי המדינה לסגרים אינסופיים, שלחתם אנשים לאבטלה, סגרתם את בתי הספר. אנחנו מביאים חיסון רביעי אתם פתאום אומרים 'זה לא טוב', אופוזיציה נלוזה. אתם גם לא באים לוועדות למלא את תפקידכם, העיפו אתכם מהממשלה איבדתם את זכות קיומכם".

"חבל לבזבז עליכם אפילו עוד שנייה אחת כי אתם לא ראויים לזה. מתחילת הדרך מאז הקמת הממשלה ומאז שני שר בריאות, הכרזנו על מדיניות של חיים לצד הקורונה שמשמעותה מאבק במגפה תוך הגנה על אוכלוסיות בסיכון שאותה אנו מספקים על ידי חיסונים ותרופות חדשניות, בדיקות בהיקף עצום, הנחיות, חיסונים בבתי הספר, סט שלם של צעדים, שהשאירו את ישראל פתוחה, ולא כמו ששמעתי קודם. אם אני הייתי צריך לקבל ממכם עצות, ישמור השם", הוסיף.

"המדיניות שלנו מתחשבת במה שעבר, גם על המשק, וגם על מערכת החינוך. עד היום יש אנשים שנמצצאים באבטלה בגלל שהוצאתם אותם לאבטלה. הדרך היא להמשיך לחיות עם הקורונה. גם אני הייתי הרבה שנים באופוזיציה, זה קשה, מתסכל, אתה לא יכול להעביר חוקים. לאופוזיציה הנוכחית שהכל אצלכם נע סביב בנאדם, אני מבין את התסכול שלכם. הקמנו ועדת חקירה לפרשת הצוללות וזה כואב לכם", סיכם.