הכתב המשפטי של חדשות 13 אביעד גליקמן שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על הסרטון שפרסם אמש בנימין נתניהו על הסדר הטיעון, וטען: "נתניהו אומר שלא הסכים לקלון - אבל הוא הסכים".

בפתח דבריו אמר גליקמן: "אין ספק שהסרטון הוכן מראש, יותר מזה. בסרטון אמנם נתניהו אומר שלא הסכים לקלון אבל נתניהו גם הסכים לקלון. המסר עבר שוב, תלוי איך ותלוי למה וכמה". הוא הסביר: "כרגע בעת הנוכחית אין סיכוי להסדר טיעון עם נתניהו בגלל לוחות הזמנים, כי עוד לא הגיעו להסכמות והבנות ואין טעם להתחיל לשבת על טיוטות כי הזמן קצר. עוד לא הגיעו לשלב שמוכנים לשבת על טיוטות. חיכו יותר מדי זמן".

"הפגישה האחרונה בין ליאת בן ארי לבין פרקליטיו של נתניהו הייתה לפני כמעט חודש. לכן, זה לא שהיה לפני שבוע וחיכו אוטוטו. אנשיי היועץ חיכו וחיכו ונתניהו הבין טוב מאוד מה הוא צריך לחזור ולהגיד הוא בושש לעשות זאת. בשיחה האחרונה שנעשתה לפני קצת פחות משבוע עבר המסר לפרקליטי נתניהו שאין טעם וכבר הזמן עשה את שלו".

כשנשאל מדוע להערכתו הסרטון נשלף עכשיו השיב גליקמן: "המטרה של נתניהו היא להראות 'לא הסכמתי לקלון, כל הדיבורים הם קשקוש'. הוא לא יכול להראות לתומכיו שהוא הסכים להודות בעבירות שיש בהן קלון ולקלון עצמו. הוא לא מכחיש את זה שהוא הסכים להודות בעבירות מסוימות כי את זה יותר קשה לו להכחיש, כי נוהל מו"מ. הוא ניסה להראות 'הכול בסדר איתי', אבל הוא הסכים באופן עקרוני לקבלת קלון".

"לא מאמין שיש תיעוד לכך, מבחינת נתניהו נקודת הפתיחה שלכאורה הוא אמור להודות בקלון לא הייתה טובה כי אם היה מוכן להגיד מלכתחילה 'אני מסכים לקלון' ואז מגיעים לנסח את הפרטים הקטנים וההסכם התפוצץ יוצא שהוא מודה בעבירות שיש בהן קלון אבל אין הסדר.

"הוא היה מוכן להגיע בסופו של דבר לקלון, שהתוצאה הסופית תהיה קלון. פשוט לא רצה להגיד את זה מראש. סביבתו ופרקליטיו הוא אמר שהוא מוכן, הייתה הסכמה בגלל זה הייתה אותה פגישה בביתו של בועז בן צור, כדי לשכנע את המשפחה. בשורה התחתונה, המגעים לא התקדמו לשום מקום".

כשנשאל על ההשפעה שהייתה לחשיפת בן כספית אודות המגעים לעסקת טיעון אמר: "ברור שיש לזה משמעות, ברגע שהפרסום נתן יותר מהכול לפרקליטים להבין שקורה פה משהו. צוות הפרקליטות מודר מהמגעים, ברגע שזה התפוצץ הייתה שיחה מאוד כעוסה בין הפרקליטים למנדלבליט שבעקבותיה הוקשחו העמדות. מנדלבליט הסכים בהתחלה לשמוע על מתווה של 4-3 חודשי שירות, על לשקול את האפשרות שהפרקליטות תתעקש על קלון אבל בביהמ"ש, שנתניהו לא יודה מראש בקלון. כל אחד השמיע את עמדתו והוא הבין שהוא כנראה עשה טעות".

כשנשאל מה לדעתו השפיע על מנדלבליט - העמדות הציבורית או של הפרקליטים, השיב: "אני משער שגם וגם. יותר עמדת הפרקליטות אבל מנדלבליט גם שומע את עמדות הציבור, את הלחץ הציבורי ואת הלחץ מהבית. הצוות הנוכחי שמטפל בתיקים והביקורת מהפרקליטות שלא קשורה לתיקים שמתחו ביקורת על כך שהסדר הטיעון מאוד מקל".

כשנשאל האם הוא מעריך שיהיה הסדר טיעון והמשפט לא יגיע לסופו הסביר גליקמן: "נתניהו יודע והפרקליטים שלו הסבירו לו טוב מאוד שפחות מזה הוא לא יקבל בביהמ"ש. הסבירו לו שהוא צפוי להיות מורשע בעבירת מרמה והפרת אמונים".

במילים אחרות – הוא הולך לכלא?
"נכון. יותר מזה. בעוד כמה חודשים אחרי עדות פילבר, תעלה להעיד הדס קליין וזה כבר סיפור אחר. הלכלכוך יוצא החוצה, עדה הכי אמינה שתספר על שקיות שחורות שיש שם שמפניות". 

כשנשאל אם הוא רואה אופציה שעסקת טיעון תיחתם עוד לפני תחילת העדות של קליין השיב גליקמן "כן" ותיאר את הקווים הכללים של המתווה עליו צפוי להסכים היועמ"ש הבא: "9-7 חודשי עבודות שירות, הודאה בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים קלון מראש להסכים ולהודות בתיק 1000 ובתיק 4000 בעבירות שלנתניהו יהיה קשה להודות אבל הוא יהיה חייב".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm