גורמים בכירים במשטרה מעריכים כי טעות בזיהוי היא שהובילה לפיצוץ המטען ברכב שהוצמד לרכב בו נסעו הבוקר (שלישי) תושבת רחובות, אישה בהיריון מתקדם כבת 29 שאינה מוכרת למשטרה, ובתה, תינוקת בת שנה וחצי. שוטרי תחנת רחובות, חבלן משטרה וחוקרי הזיהוי הפלילי מבצעים במקום סריקות ואיסוף ממצאים לבחינת הרקע והנסיבות.

כתוצאה מהפיצוץ, נפגעה האישה באורח בינוני-קשה, בעוד שהתינוקת נפצעה באורח קל-בינוני. צוות מד"א שהגיע לזירה הגיע טיפול רפואי לאישה, שהייתה בהכרה. אנשי צוות מד"א פינו את האישה, שאינה קשורה כאמור לעולם העברייני, לבית החולים קפלן עם חבלה רב מערכתית, כמו גם את התינוקת שסבלה מחבלת ראש, וגבר שנפצע באורח קל.

פיצוץ הרכב ברחובות בו נפצעו אם ובתה התינוקת. צילום: מצלמות אבטחה

חובשים בכירים במד"א, שאהדי אלשמאלי וארז כהן, סיפרו: "כשהגענו למקום, ראינו רכב מפורק , סמוך לרכב שכבה אישה כבת 29 בהכרה. היא סבלה מחבלה רב מערכתית, ובזרועות אחד האנשים הייתה תינוקת כבת שנה וחצי בהכרה עם חבלה בראש. הענקנו להם טיפול ראשוני מהיר, העלנו אותם לאמבולנס ופינינו אותן לבית החולים כשמצבה של האשה בינוני עד קשה והתינוקת קל עד בינוני".

כוחות משטרה גדולים ממרחב שפלה הגיעו לזירת האירוע, ביצעו חסימה של האזור והחלו בסריקות בניסיון להתחקות אחר חשודים, כל זאת בשעה שחוקרי זירה ואנשי חבלה של המשטרה מבצעים איסוף ממצאים במקביל לסריקת הרכב, במטרה לשלול אפשרות למטען נוסף במקום.

חובש בכיר במד"א, שאהדי אלשמאלי, על פיצוץ הרכב ברחובות (צילום: תיעד מבצעי מד"א)

במשטרה מעריכים, כאמור, כי מדובר בטעות בזיהוי, וכי ניסיון החיסול היה מכוון ככל הנראה ליעד אחר. נזכיר כי לפני כשבועיים הופעל מטען חבלה בגן אירועים ברחובות במהלך חתונה של ראש ארגון פשע באירוע שבו נפגעו גם רעייתו, הכלה הטרייה, וכן אורחים נוספים. חקירת האירוע מתנהלת על ידי היחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרה.  ככל הנראה גם אירוע זה יצטרף לתיקי החקירה שמנהלת הימ"ר.