עו"ד פיני פישלר, חבר ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין, שוחח הבוקר עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5 על פרשת ג'מאל חכרוש, שיצא לחופשה מהמשטרה לאחר שתועד יורד במדרגות ומדלג מעל קורבן רצח, וטען: "אנשים במטה הארצי עשו הכל כדי שזה יישאר במגירות. כל מי שטייח את הפרשה צריך ללכת הביתה". 

עו"ד פישלר הסביר בפתח דבריו כי "זאת לא גופת אדם בסרטון, הבנאדם היה פצוע אבל חי. אני לא הופתעתי. הפרשה הזאת נמצאת בחדרי חדרים מאז ספטמבר 2020 והפרקליטות ידעה וממלא המקום מוטי כהן ידע ואנשים במטה הארצי עשו הכל כדי שזה יהיה בתוך מגירות ולא יצא החוצה, תראו כמה צביעות יש במשטרה חולה, אני אומר מתוך כאב".

פישלר הוסיף: "אנשים במטה הארצי יודעים ולא עושים דבר ובא ג'וש בריינר במטה קסם מפרסם את הסרטון ובמהירות הבזק המפכ"ל מוציא לחופשה את חכרוש ופתאום רעש בחש וחגיגה. הם חושבים שכולנו מטומטמים? היה פה פצוע מתחת לאף שלך בכפר שאתה גר בו, אחד כזה נתנו לו להיות אחראי כדאי לטפל בפשיעה במגזר הערבי? מתחת לאף הוא לא תפקד, איך יתפקד מעבר לאף?". 

בתשובה לטענתו של חכרוש כי הוא יצא "לסגור את הזירה", השיב פישלר נחרצות: "הזירה לא הייתה צריכה להיות סגורה כשיש פצוע, לפני שאתה סוגר זירה תעזור לפצוע". הוא הוסיף: "לקחו את ניצב אהרון אקסול שיבדוק את העניין, חושבים שאנחנו מטומטמים, מישהו מהקולגות של המשטרה יבדוק את המשטרה? לא נצליח לעולם לרפא את הארגון הזה". 

פישלר הוסיף וסיפר כי "אתמול זומנתי לישיבת זום על פרשת פגסוס ו-NSO. אתה חושב שנתנו לי לדבר? לא. קשה לשמוע את דעתי, אז לא נתנו לי לדבר. ויושב ניצב בדימוס סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ ועוזר לקולגות שלו במדים כדי שהכנסת לא תקים וועדת חקירה, כי הוא יודע כמה הפרשה הזאת מסריחה עד הראש. הוא לא יעזור לרפא את הארגון כי הוא היה חלק ממנו".

כשנשאל לאן הולכת הפרשה של חכרוש הבהיר פישלר: "חכרוש הולך הביתה, הוא לא יחזור למשטרה. כל מי שטייח את הפרשה צריך ללכת הביתה, כל אלו שעצמו עיניים. הייתי נותן להם בעיטה הביתה. אני מייחל למשטרה נקייה אבל לא רואה את זה. אני עושה הכל כדאי לרפא אותה".

בתוך כך, אחיו של ניצב ג'מאל חכרוש, בסאם חכרוש, טען בריאיון בגל"צ: "הסרטון הוצא מהקשרו. לקחו חמש שניות ולא הראו את מה שהיה לפניהן ואחריהן. "ג'מאל מנע רצח נוסף. אחיו של המנוח ירד במדרגות והחזיק בכלי וג'מאל ירד אחריו כדי למנוע מהחשוד ברצח לברוח, וזה מה שקרה. תפסו אותו שם וחיכו לכוחות המשטרה. אחרי שבאו הכוחות - הוא עזב". 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה אתמול: "מדובר באירוע רצח שאירע בספטמבר אשתקד בכפר כנא. עם סיומה של החקירה הוגש נגד הנאשם כתב אישום חמור בגין רצח. למותר לציין כי המשפט עודנו מתנהל וניצב חכרוש הינו עד תביעה בתיק. לאור האמור ומטבע הדברים, אין באפשרותנו להתייחס לטענות העולות בפנייתך".