צוות הטיפול במגיפות (צט"מ) והוועדה המייעצת המליצו הבוקר (שלישי) לאפשר מתן מנה רביעית של החיסון לקורונה לבני 18 ומעלה, ולאחר שעברו חמישה חודשים ממועד החלמתו או ממועד קבלת החיסון השלישי.

הצט"מ הסבירו כי ההחלטה התקבלה לאור התוצאות החיוביות המראות הגנה של פי 5-3 מפני תחלואה קשה לאחר מתן המנה הרביעית, והגנה מפני הדבקה של פי שניים לעומת מי שחוסן במנה השלישית. השוואת המוגנות נעשתה ביחס למחוסני מנה שלישית אשר עברו ארבעה חודשים או יותר ממועד חיסונם הקודם. הניתוח מבוסס על נתונים של כ-400 אלף מחוסני מנה רביעית, וכ-600 אלף מחוסנים במנה שלישית מעל גיל 60. 

ראש קבינט המומחים, פרופ' רן בליצר, שוחח היום עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לאפשרות של מתן מנה רביעית לכלל האוכלוסייה הבוגרת: "אין חשש דרמטי שיגרום לנו לרצות לא לאפשר למי שמעוניין להתחסן לעשות כן, אבל ההמלצה החמה להתחסן כרגע להבנתי צריכה להיות עדיין לאנשים באוכלוסיות סיכון שעבורם האומיקרון מהווה סכנה משמעותית. בכלל האוכלוסייה, הסיכון למחלה קשה הוא נמוך יותר".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר את נתוני התחלואה לפיהם 83,613 מאומתים חדשים אותרו בישראל ביממה האחרונה וכי 845 חולים נמצאים במצב קשה. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 21.83% ומקדם ההדבקה עומד על 1.23. כמו כן, מספר המתחסנים במנה הרביעית עד כה עומד על 603,903 בני אדם.