השופטת בדימוס אתי כרייף, שהתיק נגדה בפרשת "מין תמורת מינוי" נסגר לפני כשנה, שלחה אתמול מכתב התראה לפני הגשת תביעה נגד הפרקליטות ומשרד הביטחון, המעסיק את העיתונאית הדס שטייף, שיזמה את הפריצה לטלפון הפרטי של אפי נווה שממנו נחשפו פרטים אישיים אודות כרייף.

עורכי דינה של כרייף, עמית חדד ונועה מילשטיין טוענים: "תדמיתה נרמסה, פניה הולבנו ועולמה האישי, הכלכלי והמקצועי חרב עליה ונמחק כלא היה. קריירה מפוארת של 20 שנים ירדה לטמיון. משופטת מקצועית ומוערכת הפכה לחשודה בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. "מרשתנו נחקרה במסגרת פרשה שזכתה לכינוי המשפיל, הפוגעני והמחפיץ 'מין תמורת מינוי'".

עורכי הדין הוסיפו: "הראיות שהיוו את הבסיס לחקירה התגלו לרשויות שלא כדין כאשר הטלפונים הניידים של אפי נוה (יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר) נפרצו ונמסרו לפרקליט המדינה דאז. כדי 'להלבין' בניגוד לדין את החומרים הפסולים, נערך דיון בפני שופט אשר לא תועד כדין ולא נערך פרוטוקול. מהחשדות אשר הוטחו בפניה לא נשאר דבר. כל הישגיה נזרקו כלא היו, כאשר דמותה הוחפצה, צומצמה בשיח התקשורתי והמשפטי לאישה פתיינית אשר נתוניה המפוארים מסתכמים במתן מין תמורת מינוי. עד היום מרשתנו נאלצת לאסוף את שברי המהלומות הקשות שספגה והיא נדרשת לבנות את חייה מחדש, על כל המשתמע".

לטענת פרקליטיה, בשלב מאוחר יותר של החקירה יוחס לכרייף חשד לעבירה של "השמדת ראייה" שהתבסס על "טענות חסרות בסיס משפטי ועובדתי, שגרמו כשלעצמם למרשתנו לעוול בל יתואר ולסיום הקריירה השיפוטית שלה". הם הזכירו קביעה של נציב הביקורת על הפרקליטות מחודש דצמבר האחרון, שלפיה, לטענתם, החקירה וההליכים שקדמו לה "רוויים במחדלים קשים, ובפעולות רבות בניגוד לדין".

כאמור, בחודש מרץ האחרון הפרקליטות הודיעה על סגירת התיקים נגד אפי נוה והשופטת כרייף בפרשת "מין תמורת מינויים". בנוסף, אתי כרייף הודיעה על פרישה מכס השיפוט. לאחר שמיעת כלל הטיעונים שהעלו הסניגורים בשימוע ולאחר שקיים מספר דיונים, החליט המשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר, לאחר התלבטות, שאין סיכוי סביר להרשעה בתיק זה, וכי על אף ממצאים עובדתיים קשים שעלו מן החקירה העולים לכאורה כדי מעשים פליליים, יש לגנוז את התיק.