משטרת בריטניה הודיעה היום (שלישי) כי היא פתחה בחקירה סביב המסיבות שהתקיימו במעון ראש הממשלה בדאונינג 10 במהלך סגרי הקורונה, אחרי שנחשף כי גם התקיימה מסיבת הפתעה ליום הולדתו של בוריס ג'ונסון.

נציבת המשטרה, קרסידה דיק, מסרה כי החוקרים בודקים "הפרות אפשריות של תקנות הקורונה" בדאונינג 10 ובממשלה מאז שפרצה המגפה לפני שנתיים. "אני מבינה שיש דאגה ציבורית עמוקה לגבי הטענות שפורסמו בתקשורת בשבועות האחרונים", אמרה מפקדת המשטרה בדיון של ועדת הפשיעה של מועצת העיר לונדון.

דיק ציינה כי ההחלטה התקבלה בעקבות מידע שהועבר מהחקירה שמנהלת סו גריי, עובדת הציבור במשרד הקבינט. לפי התקשורת הבריטית, ההחלטה לפתוח בחקירה, שבוע לאחר שנמסר כי הבדיקה של סו גריי מספיקה, מצביעה על כך שיש ראיות שמצביעות על הפרות לכאורה של התקנות. 

אמש, חשף ערוץ החדשות ITV כי ביוני 2020, בזמן הסגר הראשון, נערכה גם מסיבת הפתעה בדאונינג 10 לרגל יום הולדתו של ג'ונסון. לפי הדיווח, רעייתו של ראש הממשלה, קארי ג'ונסון, ומעצבת הפנים לולו לייטל ארגנו את המסיבה, שבה השתתפו כ-30 בני אדם ובמהלכו הוגשה לג'ונסון עוגה ושרו לו שירים. כל זאת, על אף שההנחיות אסרו על קיום אירועים חברתיים במקומות סגורים.

בהמשך הערב, כך נאמר בדיווח, אירח ג'ונסון מספר חברי משפחה במעון הרשמי בקומה העליונה, תוך הפרה נוספת לכאורה של ההנחיות. בדאונינג 10 טעו בתגובה כי ג'ונסון השתתף במסיבה רק במשך כעשר דקות וכי המפגש בהמשך הערב היה עם מספר מצומצם של בני משפחה. "זה לחלוטין לא נכון", אמרה דוברת מטעם דאונינג 10.

אולם גם בממשלה כבר מתקשים להגן על התנהלותו של ג'ונסון, ששוב ושוב טען כי הוא לא היה מודע לכך שהמסיבות היוו הפרה של התקנות ונאלץ להתנצל. "אני לא יכול להגן על זה", אמר שר התחבורה, גרנט שאפס, שהוסיף כי זה "לא היה חכם" מצדו של ראש הממשלה לקבל עוגה. "אני שותף לתחושת אי הנוחות לגבי כל זה".