אשר לוי, יו"ר חברת NSO, הודיע היום (שלישי) על סיום תפקידו בחברה, כשנתיים מאז מינויו לתפקיד. כזכור, החברה בימים אלו שבה אל השיח הציבורי בעקבות חשיפת עיתונאי "כלכליסט", לפיה המשטרה ביצעה לכאורה מעקב נגד אזרחים, תוך שימוש בתוכנת הרוגלה של החברה, "פגסוס".

על כן, לוי ביקש להבהיר כי אין קשר בין הפרסומים האחרונים, לבין הצעד שנקט. "אני מלא הערכה ל-NSO, הן לטכנולוגיה מצילת החיים שהיא מפתחת - והן למדיניות האתית שהחברה חרטה על דגלה", כך מסר. 

כזכור, לפני כשבוע נחשף התחקיר שהסעיר את המדינה, לפיו נעשה שימוש בתוכנה ללא פיקוח ובקרה, על מנת לפרוץ לטלפונים של אזרחים. במשטרה טענו כי מרבית המקרים שצוינו בתחקיר – התבררו כלא נכונים. עם זאת, ועדת הכנסת החליטה על הקמת ועדת מיוחדת לעניין האזנות סתר. 

סערה נוספת שעברה החברה בשנה האחרונה, הגיעה בעקבות תחקיר של עיתון הגארדיאן, לפיו שורה של מדינות בעלות אופי אנטי דמוקרטי, רכשו את תוכנת "פגסוס" ועשו בה שימוש כדי לפרוץ למכשירי טלפון של עיתונאים, אנשי אופוזיציה ופעילי זכויות אדם, שלא לצורך סיכול פיגועי טרור או לחימה בפשיעה.

בהמשך לכך, בנובמבר האחרון, מחלקת המסחר של ארצות הברית הכניסה את חברת NSO לרשימת החברות אשר פעילותן נוגדת את האינטרס הלאומי של המדינה, קרי "רשימה שחורה".