זעם ברחוב הפלסטיני: תערוכת קריקטורות שהתקיימה השבוע במוזיאון יאסר ערפאת ברמאללה בהשתתפותו של ראש הממשלה של הרשות, מוחמד אשתייה, עוררה גל של ביקורת וכעס ציבורי נרחב ברשתות החברתיות. המשתמשים דרשו להסיר את התמונות וטענו שהן "מייצגות עלבון ולעג לנשיא המנוח ולסמליות שלו בקרב העם הפלסטיני".

פורום התקשורת הפלסטינית טען כי "קרן יאסר ערפאת", אכן פגעה באישיותו. אתמול מסר הפורום כי "בצער רב, התערוכה שארגנה הקרן פגעה בתולדות המאבק הפלסטיני ובמנהיג". עוד נמסר, כי הפורום הזהיר מפני סכנה מתמשכת של פגיעה בסמלי המאבק הפלסטיני, ועיוות תדמיתם: "יש לעשות את מירב המאמצים האפשריים לתעד את המאבק הלאומי ולשמר את הסמליות שלו".

בתוך כך, עשרות משתתפים הביעו אתמול את זעמם, ודרשו להוקיע את הקרן לזכרו של ערפאת. מפגיני תנועת פת"ח הניפו כרזות וקראו לפתוח בוועדת חקירה, על מנת שהאחראיים יתנו את הדין ל"תערוכה הפוגענית".

מזכיר הנהגת התנועה הרפורמית בתנועת הפת"ח בעזה, סלאח אל-עוויתי, אמר לסוכנות הידיעות "שהאב": "היום מביעים בני הפת"ח בכיכר עזה את זעמם, ומגנים את המדיניות הזו הפוגעת במנהיג יאסר ערפאת". אל-עוותיי הוסיף כי "הציורים הללו פוגעים בסמל שידע את המטרה הפלסטינית דרך הכאפייה שלו", והדגיש כי הציורים הללו "לא יכולים להיעלם מעיניהם".

בכיר נוסף בתנועת פת"ח תקף בחריפות את התערוכה: "מה שקרה בתערוכה הוא טיפשות, בגלל עיוות התדמית של המנהיג שהגן על עמו בכל החזיתות. הוא הוסיף, "התנועה מגנה את הצילומים שאורגנו על ידי הקרן, וקוראת להקים ועדת חקירה שתטיל דין וחשבון על האחראים להתעללות בשהיד".

קרן יאסר ערפאת מסרה בתגובה לסערה, כי הציורים מייצגים נקודת המבט שונה על המנהיג, וכי הוסרו כל הקריקטורות שהוצגו בתערוכה. הקרו מסרה כי המוזיאון ימשיך לשמר את דמותו, הביוגרפיה והקריירה, ומה שפורסם בתערוכה לא משפיע על יאסר ערפאת".